صفحه اصلی / استان ها / قزوین / مسئولان استان قزوین برای بارش‌های پیش‌رو بسترسازی کنند
مسئولان استان قزوین برای بارش‌های پیش‌رو بسترسازی کنند

امام‌جمعه قزوین:

مسئولان استان قزوین برای بارش‌های پیش‌رو بسترسازی کنند

امام‌جمعه قزوین گفت: اگر بارانی که در شیراز آمد در قزوین بیاید با این مضیقه‌هایی که ما در مسیر سیل ایجاد کرده‌ایم ممکن است اتفاقات ناگواری بیفتد؛ بنابراین مسئولان باید بسترسازی‌های لازم را برای بارش‌های پیش‌رو انجام دهند.

امام جمعه قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک فرارسیدن مبعث رسول گرامی اسلام (ص) و روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: بعدازآنکه مردم بیش از ۹۸ درصد به پذیرفتن و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند، ۱۲ فروردین به‌عنوان روز جمهوری اسلامی نام‌گذاری شد.

وی در ادامه روز تشکیل و آغاز به کار نیروی انتظامی را تبریک گفت و تصریح کرد: این روزها کارکنان نیروی انتظامی بیشتر از هرزمانی تلاش و فعالیت شبانه‌روزی دارند و جا دارد تبریک ویژه خدمت این عزیزان عرض کنیم و به آن‌ها خدا قوت بگوییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: این حضرت مشقت‌های ظالمانه غیرقابل‌تصور را متحمل شدند و در این ایام جا دارد کلام و پیام امام موسی کاظم (ع) را موردمطالعه قرار دهیم.
 

به‌زودی شاهد آزادی بلندی‌های جولان خواهیم بود

عابدینی به ماجراجویی‌های جدید آمریکا در باب بلندی‌های جولان اشاره کرد و گفت: جولان منطقه‌ای با وسعت ۱۸۰۰ کیلومترمربع است که در خاک سوریه قرار دارد و با اردن و فلسطین اشغالی هم‌مرز است و اهمیت ویژه‌ای دارد.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: ۱۲۰۰ کیلومتر این منطقه در غصب اشغال گران یهودی است و ۶۰۰ کیلومتر آن در دست کشور سوریه است؛ این منطقه دریاچه آب شیرین دارد که گنج بسیار پرارزشی است و یک‌سوم آب سرزمین‌های اشغالی از این منطقه تأمین می‌شود و به خاطر همین آن‌ها طمع دارند تا این منطقه را در اختیار خود بگیرند.

وی افزود: در این منطقه نفت و گاز فراوانی نهفته است و از سالیان پیش شرکت‌های آمریکایی از این منطقه نفت و گاز به غارت می‌برند و اینکه ترامپ می‌گوید اینجا برای سرزمین‌های اشغالی است در حقیقت می‌خواهد بگوید این منطقه به ما تعلق دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خوشبختانه همه دنیا و علاوه بر کشورهای اسلامی، کشورهای اروپایی نیز به ترامپ تودهنی زدند چراکه این مسئله آن‌قدر واضح است که کسی نمی‌تواند این ادعای غلط را بکند و فقط چنین ادعایی از یک دیوانه مانند ترامپ برمی‌آید.

امام‌جمعه قزوین در ادامه بیان کرد: امروز شرایط به‌گونه‌ای است که بستر برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فراهم‌شده است و در این میان یکی از مناطقی که برجستگی بیشتری نسبت به بقیه مناطق فلسطین دارد و جادارد اولین عملیات آزادسازی در آن صورت بگیرد همین بلندی‌های جولان است که این موضوع ترامپ دیوانه را نگران کرده تا چنین اظهارنظری کند.

 وی ادامه داد: قطعاً به‌زودی شاهد آزادی همه سرزمین‌های اشغالی به‌خصوص بلندی‌های جولان خواهیم بود و ترامپ نمی‌تواند با این داربستی که به این سرزمین زده است مانع آزادی آن شود.
 

از نیروهایی که به‌موقع برای خدمت در مناطق سیل‌زده حاضر شدند قدردانی می‌کنیم

عابدینی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور گفت: در ابتدا تسلیت همه مردم استان قزوین را به مردم مناطق سیل‌زده گلستان، مازندران، شیراز، چهارمحال بختیاری و دیگر استان‌ها عرض می‌کنیم و همچنین تشکر و قدردانی می‌کنیم از همه نیروهایی که به‌موقع و دلسوزانه برای خدمت در مناطق سیل‌زده حاضر شدند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: سپاه پاسداران، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی به‌موقع در مناطق سیل‌زده حاضر شدند و به خدمت‌رسانی پرداختند که اگر این عزیزان نبودند با این اوضاعی که هرکس به فکر تفریح و گردش خودش است معلوم نبود چه بلایی سر مردم این مناطق می‌آمد، این خدمت‌های به‌موقع توانست مردم را از بحران نجات دهد.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: از مردم خودمان، دست‌اندرکاران، مسئولین و خیرین که با حمایت‌های مالی کمک کردند تشکر می‌کنیم و هنوز هم آن‌ها نیازمند کمک هستند و اگر می‌توانیم باید کاری برایشان انجام دهیم. در مساجد اقداماتی شده است، کمیته امداد و هلال‌احمر کارهایی در استان انجام داده‌اند و امیدواریم این حمایت‌ها بیشتر شود تا خیالمان از وضعیت هم‌وطنانمان راحت شود.

وی بیان کرد: ما این‌طور شنیدیم بارانی که در شیراز آن اتفاق ناگوار را رقم زد، چند دقیقه بوده است و این باران ممکن است در منطقه باراجین و قزوین هم اتفاق بیفتد و چند مسیر آب و سیل از شهر ما عبور می‌کند که همه می‌دانیم.

عابدینی افزود: اگر بارانی که در شیراز آمد در قزوین بیاید با این مضیقه‌هایی که ما در مسیر سیل ایجاد کرده‌ایم ممکن است اتفاقات ناگواری بیفتد؛ باران رحمت خداوند است و اگر تأخیر شود ما از خداوند التماس می‌کنیم که باران ببارد اما وقتی باران می‌بارد باید بسترسازی‌های لازم را ایجاد کنیم.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: باید از حالا که اتفاقی نیفتاده مسیرهای گذر سیل را که چند جای مشخص است، کاملاً ً مطالعه کنیم و مسئولان بررسی کنند تا اگر بارانی آمد و سیلی پیش آمد مشکلی برای مردم پیش نیاید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.