صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / تاکید «حاج علی‌اکبری» بر امدادرسانی ائمه جمعه به مناطق سیل‌زده
تاکید «حاج علی‌اکبری» بر امدادرسانی ائمه جمعه به مناطق سیل‌زده

تاکید «حاج علی‌اکبری» بر امدادرسانی ائمه جمعه به مناطق سیل‌زده

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از تمامی امامان جمعه در سراسر کشور خواست تا با جمع آوری کمک های مادی و غیرمادی در امداد رسانی و حل مشکلات سیل زدگان فعال کنند.

حاج علی اکبری

به گزارش کسب و کار نیوز، متن این پیام به شرح زیر است:

«برادران عزیز و همسنگران گرامی، ائمه محترم جمعه کشور

با احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام و لیالی نورانی ماه رجب المرجب، علاقمند بودم در این مجال، علاوه بر عرض تبریک به‌مناسبت سال جدید و طرح مسئله در خصوص شعار اعلامی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، چند موضوع تشکیلاتی را خدمت اعزه تقدیم نمایم، لیکن ابعاد وسیع بحران در مناطق سیل زده و احتمال گسترش مشکلات ناشی از شدت و ادامه نزولات جوی در سایر استان های در معرض آسیب، چنین اقتضاء می کند که این مهم به روزهای آینده موکول گردد و ناظر به وضعیت موجود و اضطرار ایجادشده، استدعا نمایم اقدامات زیر مورد اهتمام شما بزرگواران قرار گیرد:

۱. ضمن تقدیر و تحسین حضور میدانی و پیشگامی ائمه محترم جمعه در مناطق سیل زده برای کمک به آسیب دیدگان و همدردی با خانواده های مصیبت دیده، شایسته است سایر عزیزان نیز به‌ تأسی از این سیره ممدوح، دوش به دوش نیروهای خدوم و مخلص نظامی، انتظامی، امدادی، بسیجی، جهادی و داوطلب حاضر در صحنه، برای کاستن از آلام هموطنان و تقویت روحیه فرزندان ملت، نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.

۲. تجهیز مصلاهای نمازجمعه برای اسکان موقت مسافران در راه مانده و نورچشمانی که خانه و کاشانه خود را از دست داده اند، با رعایت ملاحظات شرعی و در حد بضاعت و مقدورات، اقدامی ضروری و مورد انتظار است که علاوه بر پشتوانه دینی و انسانی، مبین فرهنگ اصیل میهمان نوازی در میان ایرانیان محسوب می شود.

۳. نمازجمعه این هفته، فرصت ارزشمندی است برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص رعایت اصول ایمنی و راه های صحیح مقابله با بحران و بلایای طبیعی که از سوی نهادها و دستگاه های مسئول در دسترس قرار گرفته است.

۴. ستادهای نمازجمعه، با پشتیبانی شما، به‌گونه ای تدبیر نمایند که علاوه بر اعلام شماره حساب و روش های متنوع اعتباربخشی شده، نمایندگان جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)و سایر فعالان رسمی در این عرصه، برای جمع آوری کمک های نقدی مؤمنین و نمازگزاران در ۹۰۰ پایگاه برگزاری نمازجمعه در سراسر کشور حضور یافته و همچون گذشته، امکان تجمیع و به‌کارگیری ظرفیت عظیم و بی بدیل مردم شریف را برای مدیریت بحران، فراهم آورند. بدیهی است اولویت کمک های نقدی برای عملیات نجات سیل زدگان و متعاقب این امر، تأمین نیازهای اساسی محرومین ساکن در مناطق هدف، باید برای عموم مردم تبیین گردد و در مورد کمک های غیرنقدی، هماهنگی با اعلام نیاز متولیان تخصصی مطلوبیت دارد، تا از انباشت اقلام غیرقابل تفکیک و توزیع و مشکلات بعدی برای انتقال و حمل‌ونقل، اجتناب گردد.

۵. هر چند عبور کشور از چند دهه خشکسالی و لطف پروردگار متعال در نزول نعمت های آسمانی، آینده ای روشن و پرطراوت را برای میهن اسلامی بشارت می دهد و شکر این نعمت بر همه ما واجب است، در عین حال، خسارت های جانی و مالی واردشده به پاره های تنمان، قلب ها را مالامال از غم و اندوه می نماید. دور از ذهن نیست که در تشدید مشکلات ناشی از بلایای طبیعی، قصورها و تقصیرها در سطوح مختلف مدیریتی سهم و نقش داشته باشند که باید بدون مسامحه از سوی حوزه‌های نظارتی و قضایی بررسی و پیگیری شود. اما تا آن زمان و در کوران حادثه، بدترین نوع مواجهه، گرفتن انگشت اتهام به‌سوی یکدیگر و هدر دادن توان و مخدوش کردن روحیه مسئولینی است که باید دل و ذهنشان را به حل مسئله معطوف نمایند. از شما مشاعل هدایت توقع می رود در این ارتباط فرهنگ سازی نموده و برای تقویت همدلی و انسجام در میان نهادها و دستگاه های محلی و منطقه ای و قدردانی از تلاش‌های خالصانه ای که معاندین و بدخواهان مایل نیستند دیده و شنیده شود، از هیچ کوششی فروگذار ننمایید.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.