صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۱۰ حمله سایبری بزرگ علیه زیرساخت‌ها را خنثی کردیم
۱۰ حمله سایبری بزرگ علیه زیرساخت‌ها را خنثی کردیم

۱۰ حمله سایبری بزرگ علیه زیرساخت‌ها را خنثی کردیم

کسب و کار نیوز- رئیس پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در دوسال گذشته شاهد یک جنگ تمام عیار سایبری بودیم، گفت: در سال گذشته تمام حملات دشمن متمرکز بر زیرساخت‌های کشور و از دسترس خارج کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی بود که با همکاری وزارت اطلاعات ۱۰ حمله سایبری بزرگ را پیش از حمله خنثی کردیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار غلامرضا جلالی پیش از خطبه‌های نماز جمعه درباره فلسطین و غزه گفت: ما درگیر نسل‌کشی در غزه هستیم اینکه رژیم صهیونیستی با هدایت مستقیم و دخالت مستقیم آمریکایی‌ها آشکارا و مقابل چشم جهانیان و افکار عمومی مردم مظلوم غزه را زیر بمباران‌های شدید به شهادت می‌رساند که این مساله بسیار مهم و اساسی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: رژیم صهیونیستی غده چرکین و سرطانی است که اصل وجود آن غیرقانونی و خباثت‌آمیز است و فلسفه وجودی آن فلسفه جنگ و درگیری با مسلمانان است. باید به مساله فلسطین به عنوان یک موضوعی اسلامی- ایرانی و انسانی نگاه کرد و به ملاحظات مربوط به آن توجه کرد.

جلالی عنوان کرد: هدف تاریخی رژیم صهیونیستی گسترش این رژیم از نیل تا فرات است و نگاه آنها به همه سرزمین‌های اسلامی است اگر امروز قدرت ندارد و نمی‌تواند بحث دیگری است. همه مسلمانان باید در ایام مختلف و موضوعات مختلف این موضوع را دنبال کنند اگر ما رژیم صهیونیستی را نتوانیم در این صحنه مدیریت و کنترل کنیم این رژیم خبیث می‌تواند در جای دیگری دشمنی خود را ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: موضوع فلسطین جنگ نظامی در غزه است و یک جنگ برای تصرف افکار عمومی در دنیا است. جنگ اول، نظامی است و شکستن ابهت ارتشی پوشالی رژیم صهیونیستی است که مدعی بود همه ارتش‌های عربی را پاسخگو است و می‌تواند در برابر تهدیدات پاسخگو باشد و یا رویکرد آفندی و پیش دستانه برابر هر تهدیدی داشته باشد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: این کشور با این ادعای نظامی و از طرفی ادعای اطلاعاتی مبنی بر نفوذ، کنترل و قابلیت خنثی سازی هر نوع اقدام در صحنه را دنبال می‌کرد و به نتیجه می‌رساند و مدعی بازدارندگی اطلاعاتی و عملیاتی بود آنچنان ضربه محکمی در داستان طوفان الاقصی خورد که همه این داشته‌های او از بین رفت و بنا به فرمایش رهبری ترمیم نشدنی و بازگشت ناپذیر است که او بتواند مجدد این را رعب و وحشت و اقتدار خود را در حوزه اطلاعاتی و عملیاتی دنبال کند.

سردار جلالی افزود: عرصه دوم جنگ افکار عمومی است. امروز رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها و همه جناح غرب در برابر جامعه مسلمین صف‌بندی کردند و شاهد هستیم که همه رسانه‌های جهانی همه همت خود را به خط می‌کنند که صدای مظلومیت مردم غزه به دنیا و جهانیان نرسد. امروز همه شبکه‌های اجتماعی در اختیار غربی‌ها از توییتر، اینستاگرام فیسبوک تلاش می‌کنند روزانه هزاران حساب کاربری متعلق به حماس و طرفداران حماس را حذف و معلق و فیلتر کنند.

وی ادامه داد: امروز حداقل فقط شبکه توییتر روزانه ۸۵۰ هزار پیام به نفع حماس و غزه را فیلتر و کنترل می‌کند. کسانی مدعی افکار عمومی و رسانه هستند و شعار آزادی می‌دهند در صحنه عمل نشان می‌دهد که شعاری توخالی و فقط برای عوام‌فریبی و برهم زدن ذهن دیگران است

رئیس پدافند غیرعامل کشور گفت: یک جنگ تمام عیار در عرصه افکار عمومی ایجاد شده و دشمن تلاش می‌کند این جنگ را دنبال کند. دشمن دنبال این است که بگوید فلسطینی‌ها تروریست هستند. همه جای دنیا در تعریف تروریسم، دفاع از سرزمین گنجانده نمی‌شود در حالی که فردی که سرزمین مادری و خانه‌اش اشغال شده و برای دفاع از آن می‌جنگد مبارز و مجاهد و انقلابی است.

سردار جلالی افزود: نکته همه اینکه حق دفاع مشروع را به رژیم صهیونیستی می‌دهند. رئیس جمهور آمریکا و فرانسه و نخست وزیر انگلیس می‌روند و می‌آیند که چه چیزی را اثبات کنند؟ غربی‌ها می‌روند و می‌آیند که چه چیز را اثبات کنند که بگویند رژیم صهیونیستی که یک ضربه اساسی بر ارکانش خورده و متزلزل شده کمافی‌السابق قدرت دارد و باید کار خود را انجام دهد.

وی گفت:‌ رفتن و آمدن آنها برای حمایت از رژیم صهیونیستی است که بر اساس این ضربه و آسیب متزلزل شده و این موضوع بسیار مهمی است. آنها دنبال این هستند که بگویند رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد و تروریسم به او حمله کرده است از همه ابزار خود در افکار عمومی و رسانه استفاده می‌کند و این موضوع را تبیین می‌کنند حتی به سادگی برای خلق دروغ و اخبار غلط از همه فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: برای نشان دادن اینکه بگویند فلسطینی‌ها به کودکان اسرائیلی تجاوز کردند و آنها را سر بریده‌اند از هوش مصنوعی و تصویرسازی مجازی استفاده می‌کنند اما حقه‌هایشان آنها به هم ریخته و از بین رفته است. سال گذشته در جریان آشوب این صحنه را به وضوح دیدیم که روزانه ۱۰ هزار دروغ خلق می‌کردند و هر کسی می‌خواست پاسخ دهد اگر به ۱۰ دروغ آنها پاسخ می‌دادیم باز هم ۱۰۰ دروغ باقی مانده بود و امروز این صحنه در غزه تکرار می‌شود به اندازه‌ای دروغ‌ها وقیحانه و پررنگ است که می‌گویند بیمارستان غزه را خود فلسطینی‌ها بمباران کرده‌اند. همه رسانه‌های غربی و رسانه‌های معاند علیه ما هستند و تلاش می‌کنند و محورها و اهدافشان مشخص شده است.

سردار جلالی ادامه داد: امروز رسانه‌های جهان اسلام و رسانه‌های محور مقاومت و همه آزادی‌خواهان جهان تکلیف دارند که در جنگ افکار عمومی بر سر مظلومیت و حقانیت مردم غزه وسط میدان بیایند و حرف‌های اساسی بزنند و جنایات رژیم صهیونیستی را افشاگری کنند.

وی عنوان کرد: آمار وزارت بهداشت غزه می‌گوید ۷ هزار شهید، ۱۷ هزار مجروح که ۳۵۰۰ نفر از این شهدا زنان و کودک هستند این یک نسل‌کشی و جنایت است در طول تاریخ است. همه افکار عمومی و کسانی که از حقوق بشر حرف می‌زنند یک حادثه کوچک در یک جای دنیا را و بزرگنمایی می‌کنند، شهادت ۷۰۰۰ شهادت فلسطینی را ندیده می‌گیرند و خراب کردن ساختمان‌های مسکونی و خانه‌های مختلف را بزک می‌کنند و در قالب رسانه نشان می‌دهند این یک جنایت تاریخی است و حوزه جنگ افکار عمومی و جنگ روایت‌ها تکلیف همه ما است

رئیس پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: اگر یک فوتبالیست فرانسوی بر حقانیت ملت فلسطین صحه می‌گذارد و حرف می‌زند و با او برخورد می‌کنند و می‌گویند ما همه جوایز و افتخارات وی را پس می‌گیریم آن فوتبالیست هم در یک مقطعی کار رسانه انجام می‌دهد بنابراین تکلیف رسانه‌ای در این جنگ تکلیف، ‌تکلیف همگان است.

خنثی سازی ۱۰ حمله سایبری بزرگ/ در دوسال گذشته شاهد یک جنگ تمام عیار سایبری بودیم

وی درباره تناسب هفته پدافند غیرعامل و هفته بسیج دانش‌آموزی با تبریک به بسیج دانش‌آموزی گفت: در هشتم آبان سال ۸۲ بعد از جنگ و بعد از تجربیات مختلفی که در کشور حوزه پدافند غیرعامل و دفاع غیرنظامی از مردم بود یک تجربه جنگ ۸ ساله را داشتیم که فاقد مفهوم و موضوعی به نام پدافند غیرعامل بودیم و ساختارهای مختلفی مانند بنیاد امور مهاجرین، جابجایی جمعیت، ستادهای پشتیبانی جنگ و ستاد امور پناهگاه‌ها را داشتیم و ساختارهای مختلفی در طول جنگ ایجاد شده که همه آنها تلاش می‌کردند کار پدافند غیرعامل را در حوزه مردم انجام دهند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور افزود: سال ۸۲ مقام معظم رهبری به این تشخیص رسیدند که این یک ضرورت جدی برای کشور است و همه کشورهای دنیا بدون استثنا ساختارهایی برای دفاع از مردم، دفاع غیرنظامی، محکم‌سازی زیرساخت‌ها و ارتقای تاب آوری ملی و حصول اطمینان از آمادگی‌های ملی و هماهنگی‌های بخش آمادگی دفاعی و غیرنظامی دارند و کشور ما فاقد این بود.

سردار جلالی اظهار کرد: در هشتم آبان ماه ۸۲ شاهد صدور فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل بودیم که امروز در بیستمین سالگرد تشکیل این سازمان قرار داریم. پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقداماتی که بدون استفاده از سلاح و با اقداماتی از جنس مقاوم‌سازی، مستحکم‌سازی، ارتقای تاب‌آوری و آمادگی و برطرف کردن آسیب پذیری‌ها و حفاظت صیانت از مردم در برابر حوادث و تهدیدات و تمرکز بر بخشی از حوزه‌های تهدید شکل می‌گیرد و تلاش می‌کند آرامش، رفاه و اعتماد به نفس مردم را به دولت و حکومت تقویت و تضمین کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز موضوع پدافند غیرعامل و اطمینان حفاظت از زیرساخت‌ها یک مساله کاملاً جدی است. در چند سال گذشته تحولی اتفاق افتاده است. در جنگ‌های اخیر در ۱۵-۲۰ سال گذشته شاهد هستیم که زیرساخت‌های کشورها در جنگ‌ها به عنوان هدف تعیین می‌شود.

رئیس پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: امروز شاید مشخص‌ترین زمانی است که رفاه و آسایش و اعتماد به نفس مردم حفظ تداوم کارکردها است. در شرایطی که می‌خواهیم آب و برق و گاز ارتباطات و بانک و خدمات مردمی دریافت کنیم انتظارمان از دولت و حکومت این است که در برابر هر حادثه‌ای مانند حوادث طبیعی یا غیرطبیعی تداوم کارکرد داشته باشد. اگر ۱۰ ساعت یا ۲۰ ساعت یا بیشتر یا کمتر برق قطع شود آسایش و رفاه واعتماد مردم به هم می‌خورد پدافند غیرعامل تلاش می‌کند که اعتماد به نفس و تداوم کارکرد و ضمانت را در برابر تهدید ایجاد و دنبال کند.

سردار جلالی گفت: بخش‌هایی از اقدامات پدافند غیرعامل را عرض می‌کنم در حوزه حفاظت از زیرساخت‌ها یا پدافند کالبدی مصون‌سازی ساختارهای برق و آب و رسانه و ارتباطات و بانک و بندر و جاده و دیگر خدمات زیربنایی کشور تلاش زیادی انجام دادیم و با توجه به تحولاتی که در حوزه علوم و فناوری در زیرساخت‌ها به وجود آمده با تلاش دانشگاهی، برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور را به تصویب برسانیم و توسط دولت ابلاغ شود و در دستگاه‌های اجرایی گام به گام جلو برویم.

وی با اشاره به اینکه در دوسال گذشته شاهد یک جنگ تمام عیار سایبری بودیم بیان کرد: در سال گذشته تمام حملات دشمن متمرکز بر زیرساخت‌های کشور و از دسترس خارج کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی بود که با همکاری وزارت اطلاعات ۱۰ حمله سایبری بزرگ را پیش از حمله خنثی کردیم. در این حوزه با کمک شرکت‌های دانش بنیان ۳۰۰ محصول پدافند سایبری بومی را ساختیم. امروز کادر درمان منطقه را هم در حوزه پدافند شیمیایی آموزش می‌دهیم و سازمان بین‌المللی منع گسترش سلاح شیمیایی این وظیفه را به عهده ایران گذاشته است. در حوزه زیستی نیازمند تقویت زیرساختی بودیم که با همت این دولت دارای آزمایشگاه‌های سیار سطح ۳ و مجهز ترین آزمایشگاه بیولوژیک منطقه شدیم.

همچنین مطالعه کنید:

متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند

به گزارش کسب و کار نیوز ، اداره راه و شهرسازی استان تهران اخیرا با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.