صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / خطر سیلاب کرخه فعلاً هویزه را تهدید نمی‌کند
خطر سیلاب کرخه فعلاً هویزه را تهدید نمی‌کند

سرپرست فرمانداری هویزه:

خطر سیلاب کرخه فعلاً هویزه را تهدید نمی‌کند

سرپرست فرمانداری هویزه با اشاره به افزایش آورد رودخانه کرخه در پی بارندگی‌های روز گذشته گفت: با شرایط کنونی خطری شهرستان هویزه را تهدید نمی‌کند اما اگر حجم آب ورودی از کرخه افزایش یابد، نگرانی‌هایی ایجاد خواهد کرد.

سیلاب

سید قاسم موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تمهیدات اندیشیده شده جهت مقابله با وقوع سیلاب احتمالی، اظهار کرد: در مسیر رودخانه “نیسان” ایستگاه پمپاژ فعال شده است و روزانه ۳۰ مترمکعب بر ثانیه آب به رودخانه “کرخه نور” رهاسازی می‌شود.

وی با اشاره به سیلاب زمستانگذشته در حاشیه رودخانه نیسان در شهر رفیع افزود: اکنون رودخانه نیسان در حاشیه امن‌تری قرار دارد و آب تحت کنترل است. در جایی که آب به سمت رودخانه کرخه نور رهاسازی شده، شش هفت روستا قرار دارند که در این مناطق احداث سیل‌بندهایی در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری هویزه گفت: تا روز گذشته در دو نقطه رودخانه کرخه پخش سیلاب انجام شد و امروز نیز کار پخش سیلاب در رودخانه نیسان انجام می‌شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های روز گذشته در بالادست کرخه گفت: با توجه به پیش‌بینی آورد بیشتری از سد کرخه، همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان هویزه به حالت آماده‌باش درآمده اند. البته با شرایط کنونی خطری شهرستان هویزه را تهدید نمی‌کند اما اگر حجم آب ورودی از کرخه افزایش یابد، نگرانی‌هایی ایجاد خواهد کرد که در این راستا تدابیری اندیشیده شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.