صفحه اصلی / استان ها / قزوین / هشدار پلیس فتای قزوین درباره کلاه‌برداری به بهانه کمک به سیل‌زدگان
هشدار پلیس فتای قزوین درباره کلاه‌برداری به بهانه کمک به سیل‌زدگان

هشدار پلیس فتای قزوین درباره کلاه‌برداری به بهانه کمک به سیل‌زدگان

رئیس پلیس فتای استان قزوین در مورد فعالیت کلاهبرداران فضای مجازی و به بهانه کمک به سیل‌زدگان کشور هشدار داد.

پلیس فتا

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه قزوین، سرهنگ فخرالدین توکلی اظهار کرد: به‌دنبال حادثه وقوع سیل در چند نقطه از کشور متأسفانه شاهد فعالیت کلاهبردارانی هستیم که به همراه متن‌ها و تصاویر دلخراش در شبکه‌های اجتماعی، شماره‌حساب‌هایی را به‌عنوان کمک به آسیب دیدگان اعلام می‌کنند.

وی همچنین در خصوص روش دیگر کلاهبرداران عنوان کرد: مجرمین با عناوین مختلف ازجمله کمک برای خرید لوازم اولیه اقدام به درج شماره‌حساب‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی کرده و پس از مدتی اقدام به برداشت از حساب و سرقت وجوه واریزی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا قزوین تأکید کرد: شهروندان تنها به شماره‌حساب‌های رسمی و اعلام‌شده کمک‌های خود را ارسال و به دیگر شماره‌حساب‌هایی که مورد تأیید نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به مراکز نظامی اعلام کنند.

این مقام انتظامی همچنین به شهروندان توصیه کرد که هنگام پرداخت وجه، حتماً به سایت اصلی وارد شده و برای این کار به‌جای استفاده از لینک‌های ارسالی از سوی دیگران خود آدرس را وارد کنند.

وی در ادامه به افزایش شایعات در فضای مجازی نیز اشاره کرد و ضمن آنکه از شهروندان خواست تا به آن‌ها توجه نکنند، تصریح کرد: شایعه‌پراکنان تنها قصد ایجاد تشویش عمومی و ترس میان مردم را دارند.

توکلی در پایان از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.