صفحه اصلی / استان ها / گلستان / ۹ روستای آق قلا تخلیه شد
۹ روستای آق قلا تخلیه شد

معاون عمرانی استاندار گلستان خبر داد:

۹ روستای آق قلا تخلیه شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: 9 روستای شهرستان آق قلا زیر آب رفته است؛ پیش از ورود آب به این روستاها نسبت به تخلیه آنها اقدام شد.

روستای آق قلا

به گزارش کسب و کار نیوز، میرمحمد غراوی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر نگرانی ما با توجه به نزدیک شدن دبی آب به روستاهای حاشیه گرگانرود در حوزه سیمین شهر، خواجه نفس و چارقلی شهرستان گمیشان است که از مردم این مناطق می خواهیم که امشب خانه های خود را تخلیه و در مکان های امن ساکن شوند و به تذکراتی که داده می شود توجه داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مردم سیلابی که به این سمت در حرکت است را با کمترین خسارت به سمت دریا هدایت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بیان کرد: در حال حاضر اولویت اصلی ما مدیریت در پخش سیلاب در دشت و همچنین جلوگیری از ورود سیلاب به سکونتگاه های شهری و روستایی است.

سرعت تخلیه آب از پیرامون شهر آق قلا بسیار کند است

به گزارش کسب و کار نیوز، میرمحمد غراوی در ادامه این گفت وگو اظهار کرد: در حال حاضر دبی گرگانرود در حوزه آق قلا به پیک خود رسیده و امکان آبگرفتگی بیشتر در برخی از نقاط شهر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: جهت هدایت آب به دشت، کانالی در کمربندی آق قلا باز شده است.

غراوی تاکید کرد: در حال بررسی گزینه های فوری خروج آب از پیرامون شهر به خارج از شهر هستیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای اسکان موقت مردم، تصریح کرد: نیروهای سپاه نینوا استان با بکارگیری دستگاه های کمپرسی تک و ۲ فروند قایق در صورت نیاز با بالا آمدن سطح آب، مردم را به سمت مکان های اسکان موقت جابه جا خواهند کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.