صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / دستاوردهای سفر وزیر دادگستری به استان بوشهر
دستاوردهای سفر وزیر دادگستری به استان بوشهر

دستاوردهای سفر وزیر دادگستری به استان بوشهر

شرکت در نشست شورای اداری، افتتاح پروژه های چهار فاز پارس جنوبی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های استان بوشهر از جمله دستاوردهای سفر وزیر دادگستری به این استان بود.

وزیر دادگستری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت دادگستری، سید علیرضا آوائی در سفر به استان بوشهر که به نمایندگی از رئیس جمهوری و هیات دولت در شورای اداری شهرستان دیر شرکت کرده بود، گفت: همه عوامل و کارگزاران درکشور از بدنه نظام هستند و اگر یک بخش تخریب شود همه بخش ها تخریب خواهد شد و بدانیم که با همدلی و در کنار هم بودن می توانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: دشمن دربیشتر تبلیغاتش علیه نظام اسلامی به حرف های خودمان در داخل استناد می کند که باید مواظب باشیم.

وزیر دادگستری افزود: دولت به تنهایی قادر به اتمام پروژه های نیمه تمام و به زمین مانده نیست و باید مطالبات و خواسته های مردم اولویت بندی و نیاز واقعی مردم مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی گفت: همه ما باید قدردان نعمت‌های خدادادی همچون نعمت زندگی در نظام اسلامی، نعمت خدمت به مردم و کشور و همچنین به دین باشیم چرا که کمترین سو برخورد مسئولان می‌تواند مسیر زندگی برخی افراد را تغییر دهد.

آوائی با بیان اینکه استان بوشهر مسیر توسعه خود را به خوبی آغاز کرده است افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان بوشهر تا وضعیت ایده آل فاصله‌های بسیار زیادی وجود دارد.

وی هدف از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر را افتتاح طرح‌های مختلف با حجم اعتبارات بالا برشمرد و تصریح کرد: تمامی وعده‌هایی که دولت به مردم داده است از نظر اعتبارات در نظر گرفته شده محقق شده است.

همچنین فرماندار دیر در این جلسه گفت: توسعه این شهرستان شرایط مناسبی ندارد و نیازمند نگاه ویژه دولت است.

کریم علی حسنی افزود: ۱۳ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در کنار ساحل این شهرستان وجود دارد که به دلیل شرایط محیط زیست و پارس شمالی هیچ کارایی ندارد.

وی گفت: بیش از یک سال از افتتاح بیمارستان دیرمی گذرد اما هنوز در جذب نیروی متخصص و پزشک مشکل دارد و اسکله خورخان بردخون برای تکمیل به تامین اعتبار نیاز دارد.

امام جمعه دیر نیز گفت: با وجود تحریم های دشمن افتتاح فازهای پارس جنوبی افتخار بزرگی برای نیروی توانمند داخلی است.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: از دولت انتظار داریم برای اشتغال جوانان در تاسیسات و شرکت های پارس جنوبی ۵۰ درصد مصوبه دولت برای جذب نیروی بومی استان را رعایت کند.

همچنین در آیینی با حضور وزیر دادگستری عملیات اجرایی طرح تولید متانول و زنجیره پایین دستی شرکت پتروشیمی فاتح کیمیا در شهرستان دیر این استان آغاز شد و در این
آیین وزیر دادگستری گفت: دولت به این باور رسیده که هرچه در توان دارد به توسعه استان بوشهر کمک کند.

آوائی افزود: در این شرایط ویژه و حساس بخش خصوصی برای کار و اشتغال مردم همت می کند و همه باید بخش خصوصی را یاری دهیم.

وی گفت: هر جا که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ورود کند دولت هم با در نظر گرفتن سایر شرایط کمک خواهد کرد.

مدیر عامل پتروشیمی فاتح کیمیا گفت: طرح تولید متانول و زنجیره پایین دستی شرکت پتروشیمی فاتح کیمیا در زمینی به وسعت ۱۳۰ هکتار در سه فاز اجرا خواهد شد.

حمید رضا صفری افزود: در مجموع برای این سه فاز ۱,۵ میلیارد یورو هزینه می شود که فاز اول آن ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز دوم آن اواسط سال آینده آغاز خواهد شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری یکشنبه در راس کاروان دولت تدبیر و امید برای دیدار مردمی، شرکت در نشست شورای اداری، افتتاح پروژه های چهار فاز پارس جنوبی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های استان به صورت ویدئو کنفرانس و نشست با خبرنگاران به استان بوشهر سفر کرده است.

شهرستان دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.