صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درگیری‌ میان شبه‌نظامیان لیبی در آستانه نشست خلیفه حفتر و فائز السراج
درگیری‌ میان شبه‌نظامیان لیبی در آستانه نشست خلیفه حفتر و فائز السراج

درگیری‌ میان شبه‌نظامیان لیبی در آستانه نشست خلیفه حفتر و فائز السراج

پیش از نشست احتمالی و جدید میان خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای ارتش مستقر در شرق لیبی و فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق تحت حمایت هیئت سازمان ملل، درگیری‌های غیرمنتظره‌ای با سلاح سنگین و نیمه سنگین میان شبه‌نظامیان مسلح حامی دولت السراج در طرابس بالا گرفت.

لیبی

یک منبع آگاه به روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد، اقدامات در حال حاضر برای برگزاری نشست طی هفته آتی بین حفتر و السراج جهت تکمیل تفاهم میان آن دو در حال انجام است، تفاهم‌هایی که در دیدار آن دو در ابوظبی انجام شد و در آن بر برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری پیش از پایان سال جاری میلادی توافق کردند. این روزنامه نوشت، مصر و امارات تلاش دارند، عقلیه صالح، رئیس پارلمان لیبی در این نشست مشارکت کند. نشستی که هنوز مشخص نیست در قاهره برگزار خواهد شد یا ابوظبی.  

منابع اعلام کردند، در نشست آتی میان حفتر و السراج نامزد جدید نخست وزیر دولت وفاق ملی، ارتباط ارتش تحت امر خلیفه حفتر با آن و چگونگی انتخابات آتی برای انتخاب رئیس جمهوری کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طبق اظهارات غسان سلامه، رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی، السراج و حفتر در دومین دیدار خود در امارات طی ماه میلادی گذشته بر سر ضرورت پایان مرحله گذار از طریق انتخابات سراسری توافق کردند که از آشوب امنیتی و درگیری بر سر قدرت میان دولت السراج و دولت تحت حمایت پارلمان و ارتش لیبی در شرق کشور از زمان براندازی نظام معمر قذافی، دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ رنج می‌برد.

همچنین در جدیدترین شاخص فروپاشی آتش‌بس شکننده تحت نظارت هیئت سازمان ملل میان طرف‌هایی که بر سر مناطق نفوذ و قدرت در طرابلس مناقشه دارند، درگیری‌های خشونت‌آمیزی در میان انفجارها در دو منطقه گردشگری و جنزور در غرب طرابلس رخ داد. هنوز درباره قربانیان این درگیری‌ها گزارشی ارائه نشده و هیئت سازمان ملل و دولت السراج در قبال آن سکوت اختیار کرده‌اند.

طبق اعلام رسانه‌های داخلی از زبان کمال الفاندی، مدیر بخش امنیتی جنزور، درگیری‌ها به دنبال تیراندازی به یکی از نیروهای گردان جنزور توسط گروه مسلح مستقر در کوبری الغیران روی داد.

یکی از رهبران گردان ثوار طرابلس گفت، وضعیت امنیتی در غرب طرابلس پس از یک شب درگیری میان گردان فرسان جنزور و سازمان امنیت عمومی به رهبری عماد الطرابلسی آرام شد. اما این سازمان و گروه‌های امنیتی مستقر مشارکت افراد خود در این درگیری‌ها که در کوبری الغیران رخ داد را تکذیب کرده و در مقابل گفتند، از طریق رایزنی با طرفین درگیر، به دنبال دستیابی به آتش‌بس هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.