صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / از بازار شب عید بیرجند چه خبر؟
از بازار شب عید بیرجند چه خبر؟

از بازار شب عید بیرجند چه خبر؟

روزهای نزدیک عید فرارسیده و مردم در تب و تاب خرید عید هستند، گروهی از قیمت‌ها ناراضی‌اند و گروهی از قدرت پایین خرید مردم گله دارند.

این ورِ بازار

به بازار اصلی بیرجند که سر می‌زنی مردم در تکاپوی خرید هستند، از آن‌ها که سوال می‌پرسی اکثرا از قیمت‌ها ناراضی‌اند و از دولت می‌خواهند قیمت‌ها را کنترل کند.

اما مغازه داران نیز از وضعیت خرید مردم راضی نیستند و همه آن‌ها معتقدند قدرت خرید مردم پایین آمده و به نسبت نوروز ۹۷، میزان خرید کاهش یافته است.

بازار میوه فروشی‌ها و خرید سبزه عید بسیار پررونق است و طراوت خاصی به شب‌های نزدیک عید بخشیده است.

آن طرف ‌تر اما بازار طلا رونق خاصی ندارد اما لباس‌فروشی‌ها پر از مشتری‌هایی است که با وجود اینکه از گرانی ناراضی‌اند اما خرید لباس نو را از دست نمی‌دهند. بازار پارچه فروشان و کفش فروشان نیز تقریبا رونق دارد و مردم در حال خرید هستند.

فکری به حال جیب مردم کنید

ضیایی، یکی از شهروندان بیرجندی به ایسنا گفت:  از دولت و مسئولان می‌خواهیم فکری به حال جیب مردم کنند.

وی ادامه داد: با این قیمت‌ها و از طرفی حقوق‌های کم نمی‌شود خریدهای مناسبی انجام داد، درست است که نباید اسراف در خرید کرد اما مردم از پس خرید همان لوازم ضروری عید نیز برنمی‌آیند.

افزایش قیمت در شیرینی نداشته‌ایم

محمدعلی نیک افروز، رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند به ایسنا گفت: در مورد شیرینی افزایش قیمت نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شیرینی خامه‌ای کیلویی ۲۱ هزار تومان و شیرینی دانمارکی کیلویی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: نظارت‌ها برای عدم تخلف شرینی فروشان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند با اشاره به اینکه نرخ انواع شیرینی مصوب و در مقابل مشتریان نصب شده است،   تصریح کرد: در ایام عید نوروز نیز بازرسان گشت خواهند داشت و با هر نوع تحخلف برخورد خواهند کرد.

نیک افروز از مردم خواست تا با مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به شماره ۱۲۴ گزارش دهند تا با هر نوع گران فروشی برخورد شود.

توزیع میوه تنظیم بازار از امروز

محمد حیدری، رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند نیز به ایسنا گفت: میوه‌های تنظیم بازار از امروز در سراسر استان توزیع شده است.

وی با اشاره به قیمت‌ها، افزود: سیب زرد و قرمز با قیمت ۵ هزار و ۷۰۰ تومان و پرتقال تامسون با قیمت ۴ هزار تومان و والنسیا با قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت سبد عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند   با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه تخلفی در بازار میوه عید مشاهده نشده است، اظهار کرد: مردم با خیال آسوده به خرید بپردازند چرا که قیمت‌ها کنترل شده بوده و به اندازه نیاز مردم، میوه در بازار موجود است.

افزایش ۴۰ درصدی توزیع میوه‌ شب عید

غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال با قیمت مصوب به تدریج تا پایان تعطیلات نوروزی در ۱۶۰ مرکز، توزیع می‌شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی توزیع میوه‌ها نسبت به سال گذشته، مردم نگران تامین میوه در ایام تعطیلات نوروزی نباشند.

وی تصریح کرد: سیب با قیمت ۵ هزار و ۷۰۰ تومان و پرتقال تامسون ۴ هزار تومان و والنسیا با قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت سبدی عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میوه‌های تنظیم بازار با قیمت مصوب و ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از بازار توزیع می‌شود، تصریح کرد: سیب‌ها از استان‌های اصفهان و تهران، پرتقال والنسیا از جیرفت و تامسون از شمال تهیه شده است.

قوسی خاطرنشان کرد: برای روزهای پایانی سال ۳۰ هزار تن سیب درختی، ۴۰ هزار تن پرتقال تامسون شمال و والنسیای جنوب خریداری و به مقاصد ۳۲ گانه استان‌های کشور حمل شده و ده هزار تن سیب و پرتقال نیز به صورت ذخیره در سردخانه‌ها برای جبران هرگونه کمبود در استان‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

کیفیت بالا و قیمت پایین میوه‌های تنظیم بازار

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز در بازدید از سردخانه میوه تنظیم بازار استان گفت: میوه تنظیم بازار با کیفیت و کمترین نرخ کشور در استان عرضه می‌شود. 

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی استان مورد نیاز مردم بیش از نیاز استان خریداری و ذخیره سازی شده است، افزود: امسال مراکز عرضه میوه در سطح استان افزایش یافته و این میوه در بخش‌ها، دهستان‌ها و شهرهای مختلف استان توزیع خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در چند روز گذشته تقاضای بیش از حد بازار مشکلات و محدودیت‌هایی در تامین گوشت مرغ ایجاد کرد که با تصمیمی که در کمیسیون تنظیم بازار گرفته شد مصوب شد روزانه ۵۵ تن گوشت مرغ زنده تحویل کشتارگاه‌ها و در بازار استان توزیع شود.

معتمدیان با بیان اینکه قیمت‌ها در حال کنترل است، افزود: ۱۰۰ تن مرغ منجمد نیز در استان ذخیره‌سازی شده است که در صورت نیاز در بازار توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام گرفت در خصوص تامین گوشت مورد نیاز مردم علاوه بر سهمیه اختصاصی استان ۲۰۰ تن گوشت گوسفند و گوساله منجمد مازاد از طریق وزارت صمت و اتاق تعاون کشور اخذ و از چند روز گذشته در مراکز مختلف توزیع از جمله جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی در حال توزیع است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: نخستین محموله دام زنده از کشور رومانی از طریق چابهار وارد کشور شد و با رایزنی‌هایی که با شرکت پشتیبانی امور دام کشور داشتیم سهمیه‌ای برای استان نیز اختصاص یافت که امید است بتوانیم نیازهای استان را مرتفع کنیم.

معتمدیان یادآور شد: به تجار استان مجوز واردات دام زنده داده شد که در چند روز اخیر دام زنده به استان وارد شد.

نوروز نزدیک است، امید است در سال جدید کابوس قیمت‌ها تمام شود و رویای شیرین یک زندگی خوب برای تمام ایرذانیان آغاز شود. ای کاش در سال جدید کسی غصه کرایه خانه را نداشته باشد، کودکی بدون کیف به مدرسه نرود و پدری شرمنده خانواده‌اش نشود.

گزارش از: زهرا حمیدی خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.