صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در گردش‌های نوروزی
ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در گردش‌های نوروزی

ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی در گردش‌های نوروزی

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی طی اطلاعیه‌ای خواستار توجه به مسائل زیست محیطی در گردش‌های نوروزی شد.

آغاز دور اول سفر‌های نوروزی - محور تهران - مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن ، برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری ، شکار و صید غیرقانونی و غیر مسوولانه حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت و خصوصا مناطق چهارگانه، بپرهیزند. 

چادر زدن و روشن کردن آتش در جنگلها و مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می‌رساند و تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد. 

رها کردن زباله‌های غیر قابل بازیافت در طبیعت یکی از آسیب‌های جدی به طبیعت است و برای مدیریت پسماند و زباله‌ها، مسافران نوروزی و طبیعت گردان، با جمع آوری آن در کیسه‌های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان‌های مخصوص جمع آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی‌ها، نقش موثری خواهند داشت.

مسافران نوروزی بامعاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی، در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده‌هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می‌اندازد، نقش موثری خواهند داشت. 

تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن‌های سوخته در آب‌های روان و سطحی، باعث آلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می‌شود. 

گفتنی است، آذربایجان شرقی با داشتن مناطق چهارگانه‌ای مانند پناهگاه حیات وحش کیامکی، منطقه‌ حفاظت شده‌ ارسباران، اثر طبیعی ملی منطقه‌ فسیلی مراغه، منطقه‌ شکار ممنوع کاغذکنان، سهند، جزیره اسلامی، یکانات، چاراویماق، میشو داغ، تالاب بین المللی قوریگل، تالاب قره قشلاق و سایر مناطق، از غنی‌ترین استان‌های ایران اسلامی است که همه ساله شاهد حضور طبیعت گردان و مسافران نوروزی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.