صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / راه‌آهن؛ اولویت مهم فرامنطقه‌ای شرق کشور

نماینده مردم بیرجند مطرح کرد

راه‌آهن؛ اولویت مهم فرامنطقه‌ای شرق کشور

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌آهن شرق کشور اهمیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد و از نظر اهمیت با هیچ راه‌آهن دیگری در کشور قابل مقایسه نیست، گفت: تاکنون به راه‌آهن شرق کشور توجه نشده و در اولویت قرار نگرفته که باید اهمیت داده شود.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، امروز ۲۱ اسفند، در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: وضعیت اقتصادی مردم وضعیت مناسبی نیست.

وی با اشاره به بازدید دکتر نوبخت از روستاهای استان، افزود: تقاصایی که داریم این است که همه مناطق استان غیربرخوردار محسوب شود تا بتوانیم از اعتبارات بهره ببریم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیرساخت‌ها، تصریح کرد: تمام جاده‌های استان وضعیت مناسبی ندارند که از ان جمله می‌توان به جاده بیرجند به نهبندان و جاده بیرجند به قاین نام برد.

عبادی ادامه داد: برای دوبانده شدن محور بیرجند_ قاین ۹۰ کیلومتر مانده و امیدواریم تا پایان امسال مطالبه پیمانکاران پرداخت شود تا این محور دوبانده شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن یکی از خواسته‌های بسیار مهم استان است، افزود: راه‌آهن شرق کشور اهمیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد و از نظر اهمیت با هیچ راه‌آهن دیگری در کشور قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکنون به راه‌آهن شرق کشور توجه نشده و در اولویت قرار نگرفته که باید اهمیت داده شود.

عبادی با بیان اینکه بحث خشکسالی، امان مردم را بریده و روستاها را خالی کرده است، تصریح کرد: حدود ۳۵ درصد از حاشیه شهر مشهد از مردم بیرجند هستند.

وی با بیان اینکه این مهاجرت‌ها هزینه و تبعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸۵ روستای استان با تانکر آب رسانی می‌شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به آبرسانی به روستاها توجه کرد، خاطرنشان کرد: معادنی قوی در استان داریم که بدون ریل فعال نخواهند شد.

عبادی ادامه داد: کارخانه‌های خوبی در استان فعال است که باید برای توسعه استان به آن‌ها اهمیت داده شود اما متأسفانه اعتباری که تخصیص می‌یابد، آن قدر پایین است که مشکلات برطرف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در تربیت و فرهنگ سازی دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی برای آموزش و پرورش درنظر گرفته نمی‌شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی از اختلاس‌ها مربوط به فرهنگ است و فرهنگ مربوط به آموزش و پرورش است و این ارگان نمی‌تواند با این بودجه اندک کار فرهنگی کند لذا باید اعتبارات بیشتری به آن داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.