صفحه اصلی / استان ها / لرستان / کاشت ۱۴ هزار گونه دارویی و درخت مثمر
کاشت ۱۴ هزار گونه دارویی و درخت مثمر

کاشت ۱۴ هزار گونه دارویی و درخت مثمر

معاون استاندار لرستان از کاشت 14 هزار گونه دارویی و درخت مثمر در راستای سند چشم انداز ۱۴۰۴ خبر داد.

کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری - اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، گودرز امیری در همایش روز درختکاری در بام خرم‌آباد از راه اندازی ۱۶ پروژه مرتبط با حوزه‌ی منابع طبیعی و محیط زیست در خرم‌آباد خبر داد و افزود: مطالعات این طرح با پوشش ۲۰۰۰ هکتار از اراضی بام انجام شده و در فاز نخست ۷۰۰ هکتار آن با مشارکت سرمایه گذاران اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح جهت سرمایه گذاری به سرمایه گذاران اعلام خواهد شد، به اهمیت درختان و مراتع اشاره کرد و افزود: انجام عملیات بیولوژیکی در سطح مراتع لرستان نقش بسیار موثری در جلوگیری از آلودگی هوا و فرسایش خاک ایفا کرده است.

این معاون استانداری لرستان کاشت گیاهان دارویی و درختان مثمر در اراضی شیب دار را یکی از پروژه‌های کلیدی استان در حوزه منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: کاشت ۷۰۰۰ گونه گیاهان دارویی و ۷۰۰۰ درخت مثمر در راستای سند چشم انداز ۱۴۰۴ در دستور کار استان قرار دارد.

امیری طبیعت لرستان را بکر و منحصربه‌فرد توصیف کرد و گفت: دو جاده سلامت از خرم‌آباد به سمت مخملکوه و سفیدکوه تا قبل عید نوروز راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: دوری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست و توجه به بُعد گردشگری، از نکات قابل توجه این اقدام زیست محیطی‌ست.

امیری با بیان این‌که گردشگری بهترین فرصت اقتصادی لرستان است، بیان کرد: شاید روزی همه نگران بودند چرا صنعت آنچنانی در لرستان وجود ندارد، اما همانطور که وجود صنایع مختلف در برخی استان‌ها باعث آلودگی هوا شده خوشحالیم  امروز هوای سالم استان زمینه را برای ایجاد صنعت گردشگری فراهم آورده است.

وی آمار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع لرستان در سال جاری را کمتر از ۱۷۰ هکتار اعلام کرد و گفت: این در حالی‌ست که در سال‌های گذشته به طور میانگین سالانه ۲۰۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های لرستان طعمه حریق شده‌اند.

وی همچنین بر مبارزه با زمین‌خواری تاکید کرد و گفت: همکاری تمامی ارگان‌ها و دوایر دولتی و مشارکت تمامی آحاد مردم در راستای حفظ و احیای سرمایه‌های ملی یک امر حیاتی‌ست.

این معاون استاندار هم‌چنین به ایجاد کمربند سبز در حریم شهرها تاکید کرد و افزود: رعایت برنامه زمان بندی و جلوگیری از کوچ زود هنگام عشایر می‌تواند به حفظ و احیای مراتع لرستان کمک کند.

امیری ضمن قدردانی از تشکل‌های مردمی و حامیان طبیعت آن‌ها را بازوان قوی دولت در راستای حفاظت از منابع طبیعی دانست و با اشاره به این‌که گاهی اوقات این تشکل‌ها نقدهایی بر عملکرد ما دارند، گفت: ما باید نقدها را برتابیم و با آنها تعاملات بیشتری داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان اضافه کرد: هر ساله و در هفته منابع طبیعی یک نمایشگاه با محوریت برنامه‌های بومی محلی برپا شود، چرا که چنین برنامه‌هایی زمینه حضور و مشارکت مردم در راستای حفظ منابع طبیعی را بالاتر خواهد برد.


انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.