صفحه اصلی / استان ها / لرستان / مهاجرت ۷ درصدی جمعیت در داخل کشور

مهاجرت ۷ درصدی جمعیت در داخل کشور

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: مصرف انرژی در ساختمان‎های ایران شش برابر کشورهای اروپایی است.

مهاجرت

به گزارش کسب و کار نیوز، صادق ضیاییان در سومین همایش ملی اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن با اشاره به خشکسالی و تغییر اقلیم در ایران و دورنمای آینده اقلیمی ایران اظهار کرد: اثر تغییر اقلیم بر سکونتگاه‎های شهری باعث بزرگ شدن شهرها شده است.

وی بیان کرد: در ادامه این روند شاهد افزایش مصرف سوخت و شکل‌گیری جزیره گرمایی، بالا رفتن دمای شهرها به‌ویژه دمای کمینه و مصرف انرژی و تولید گازهای گلخانه‎ای هستیم.

ضیاییان ادامه داد: همچنین منجر به افزایش مصرف آب و انتقال آن از حوضه‌‏های دیگر، بالا رفتن تبخیر و تعرق و بالا رفتن نم نسبی، افزایش حمل‌ونقل، ترافیک و تولید گازهای گلخانه‎ای و آلودگی هوا و افزایش انواع بیماری می‎شود که در نهایت کم‌آبی و خشکسالی، از بین رفتن فعالیت‎های کشاورزی، کاهش تولید در بخش مواد غذایی، عدم تامین نیازهای روستائیان، ترک روستا و مهاجرت به شهرها، افزایش ناامنی در منطقه خالی شده و کاهش امنیت کشور، به‌ویژه در مناطق مرزی را به دنبال دارد.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه مصرف برق در مناطق سردسیر ایران به ازای هر مترمربع ۵۸۰ کیلووات ساعت است، افزود: همچنین این آمار در اروپا ۱۲۰ کیلووات ساعت است.

وی با اشاره به مقایسه مصرف انرژی در ساختمان‎ها گفت: این آمار در ایران شش برابر کشورهای اروپایی است.

ضیاییان خاطرنشان کرد: طبق گزارشات اعلام شده از حدود ۱۰۴ هزار روستای کشور طی ۶۰ سال اخیر، ۳۴ هزار مورد تخلیه شده که بخش زیادی ناشی از نبود آب بوده است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: همچنین استان‎های تحت هجوم حاشیه‌نشینی شامل سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، البرز و همدان هستند.

وی تصریح کرد: در حدود ۵ میلیون نفر در داخل کشور مهاجرت کرده‎اند که ۷ درصد جمعیت را شامل می‎شوند که این آمار ۴۰ درصد داخل استانی، ۶۰ درصد خارج استان، ۸۰ درصد به مناطق شهری و ۲۰ درصد روستایی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.