صفحه اصلی / استان ها / لرستان / سند آمایش سرزمین نداریم

رئیس سازمان امور عشایر کشور:

سند آمایش سرزمین نداریم

رئیس سازمان امور عشایر کشور از نبود سند آمایش سرزمین انتقاد کرد.

آمایش سرزمین

به گزارش کسب و کار نیوز، کرمعلی قندالی در سومین همایش ملی اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن اظهار کرد: مباحث کلی خشکسالی به چهار بخش آب‌وهوا، هیدرولوژیکی، کشاورزی و اجتماعی اقتصادی تقسیم می‎شوند.
وی با بیان اینکه این موارد را در سال‎های اخیر حس کرده‎ایم، افزود: به نظر می‎رسد که خیلی از مباحث با پیشرفت علم قابل پیش‌بینی باشند.
قندالی به بررسی‎های مرکز اقلیم‎شناسی مشهد اشاره کرد و گفت: بر اساس تحلیل‎های این مرکز تا سال ۲۰۳۸ درجه حرارت زمین بین ۱٫۵ تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت و بارندگی‎ها به سمت و سوی دیگری تغییر می‎کنند.
رئیس سازمان امور عشایری کشور افزود: نیاز آبی از این تغییر دما تاثیر گرفته و حدود ۲۵ درصد افزایش می‎یابد برای همین باید در این رابطه فکری اساسی شود.
وی با بیان اینکه همایش‎های علمی باید نسخه‎ای برای آینده بپیچند، ادامه داد: متاسفانه نبود سند آمایش سرزمین آسیبی است که وجود دارد چراکه با آن می‎توان اطلاعات را به صورت موزاییکی کنار هم چید و تصمیم‌گیری کرد.
قندالی خاطرنشان کرد: امروزه به صورت برنامه‌ریزی نشده در حال تخریب سرزمین هستیم و برخورد سطحی با این موضوع شوخی‌بردار نیست.
رئیس سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: خیلی از کشورها نسخه ارائه داده‎اند اما ما نتوانستیم انجام دهیم و زمانی که اتفاقی افتاد دست به کار می‎شویم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.