صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / در برجام دوم به‌جایی نمی‌رسیم؛ غرب را قربانی کنیم
در برجام دوم به‌جایی نمی‌رسیم؛ غرب را قربانی کنیم

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

در برجام دوم به‌جایی نمی‌رسیم؛ غرب را قربانی کنیم

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطرنشان کرد: روزی می‌گفتند که از انرژی هسته‌ای کوتاه بیاید، حال که تمام شد، اکنون می‌گویند در برجام اول نتوانستیم حال در برجام دوم از قدرت دفاعی دست برداریم، شاید اوضاع بهتر شود؛ اما ما باید غرب را قربانی کنیم تا روی پای خود بایستیم.

سعیدی

به گزارش کسب و کار نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی  با اشاره به چشم انداز فتنه ۹۸ گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن برنامه‌هایی برای سال ۹۷ پیش‌بینی کرده بود، موفق به اجرای آنها نشد؛ ممکن است این برنامه‌ها را به سال ۹۸ منتقل کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و عظمت انقلاب، نقش و برد انقلاب در عرصه های گوناگون انتظار می‌رود که همه اقشار و مردم و بخصوص روحانیون که تریبون دارند، مردم را هدایت کنند تا از زاویه دشمن و جریانات داخلی لطمه‌ای به این انقلاب وارد نشود.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهار کرد: در هفته‌های آخر هزاره دوم میلادی جامعه آمریکایی تحلیلی درباره سند امنیت ربع اول هزاره سوم نام ارایه کرده بود، در آن سند آمریکا ۶ هدف برای این ۲۵ سال طراحی کرده بودند که در آن سند آمریکا بتواند قدرت خود را تثبیت کند و در آن صورت آمریکا ماندنی و در غیر این‌صورت فروپاشی آمریکا شروع می‌شود.

وی با تبیین ۶ هدف این سند، عنوان کرد: در طول این ۱۹ سال سه رییس جمهور در آمریکا به قدرت دست پیدا کردند که هر کدام از این روسا برای ایران طرحی داشته‌اند.

سعیدی با اشاره به طرح‌های روسای جمهور آمریکا برای ایران افزود: استراتژی بوش برای ایران نظامی بود به‌گونه‌ای که دولت سازی، نهاد سازی، ایجاد پایگاه و مهار قدرت ایران از اهداف بوش بود، اما بوش در تحقق اهدافش موفق نبود، گفتنی است که بوش حدود ۷ تریلیون دلار بدهی و تعداد زیادی کشته در جنگ افغانستان و عراق برجای گذاشت.

وی اضافه کرد: گفته شده که طلائی‌ترین موقعیت را اوباما داشته است، زیرا در دوران اوباما شعار اعتدال و همزیستی با غرب در ایران ایجاد شد .

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه ملت ایران باید بداند در ذهن الکلی و منحرف دشمن چه موضع‌گیری وجود دارد، در ادامه به اهداف اوباما اشاره کرد و گفت:  اوباما چهار هدف داشت که شامل؛ ایران قدرت هسته‌ای و قدرت منطقه‌ای نباشد، ایران از حزب الله و حماس حمایت نکند، ایران در خاورمیانه بزرگ نقش نداشته باشد که اوباما نسبتا موفق بوده است، زیرا در قضیه هسته‌ای موفق بوده است به‌طوری‌که ما را از نقطه اوج سر میز مذاکره نشاند؛ همچنین در نفوذ اندیشه‌ای و فکری نیز موفق بوده است.

وی از روی کار آمدن دولت ترامپ سخن به میان آورد و بیان کرد: دولت ترامپ استراتژی را تغییر داد و عناصر قدرت ایران را مورد هدف قرار داد به‌طوری‌که معتقدست که اگر عناصر قدرت ایران را بگیرم، نظام تسلیم یا تغییر جهت می دهد.

سعیدی با بیان اینکه ترامپ مهمترین سرمایه ایران را انسجام ملی ایران می‌داند، ادامه داد: قدرت منطقه‌ای و نفوذ معنوی ما در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین و … از قدرت دفاعی ما از بعد دیگر، قدرتش بیشتر است باید مدنظر داشت که نفوذ معنوی سرمایه بزرگی است لذا رییس جمهور آمریکا قدرت دوم ایران قدرت نفوذی ایران در منطقه می‌داند.

وی با اشاره به اینکه ترامپ قدرت دفاعی ما را رکن سوم قدرت ایران برشمرده است، عنوان کرد: قدرت انرژی (نفت و گاز) را رکن چهار اقتدار ایران می‌دانند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  با طرح این سوال که اگر این چهار قدرت از ملت ایران گرفته شود، چیزی برای ما می‌ماند؟ عنوان کرد: آیا دشمن بدون ارتباط با داخل و محافل داخلی می تواند خواسته‌های خود را عملی کند؟ مطمئن باشید که اگر دشمن در داخل بستر نداشته باشد موفق نخواهد بود؛ لذا یک جریان معارض و غرب گرا در داخل داریم که بسترساز تحقق نقشه‌های دشمن است.

وی با اشاره به دو جنگ سخت و جنگ نرم ادامه داد: جنگ سخت با توپ، تانک و سلاح می باشد و جنگ نرم، نرم افزاری است که در سال ۸۸ این مساله پیاده سازی شد. قابل توجه است که جنگ نرم و سخت منشاء خارجی دارد.

سعیدی با بیان این مطلب که فتنه نرم و فتنه سخت داریم، اظهار کرد: فتنه سخت حمله با سلاح سرد، اقتصادی است اما فتنه نرم از جنس القاء عاطفی و صحنه سازی می‌باشد که ذهن جامعه را تغییر می‌دهد، ضمن آنکه فتنه نرم زمینه ساز فتنه سخت است. در طول این چهار دهه در هر دهه یک فتنه سخت داشتیم که مقدمه آنها فتنه نرم بوده است.

وی   بیان کرد: فتنه چه سخت و چه نرم آن منشاء داخلی دارد، باید به القاها توجه کنید ؛ برخی سخنرانی‌های مسئولین زمینه ساز فتنه نرم هستند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا فتنه نرم و جنگ نرم را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و اظهار کرد: فتنه نرم و سخت قابل تکرار هستند، همچنین فتنه نرم پیچیده و خفیف است.

وی با بیان این مطلب که فتنه ۹۸؛ در یک تلاقی خواست معارض داخلی و جریان غربگرای داخلی با دشمن در مساله ضرورت‌سازی مشروعیت عقب‌نشینی است، تصریح کرد: این تلاقی به زمینه خارجی و داخلی نیاز دارد، فشار اقتصادی، عملیات روانی، تحریک گسل‌های نارضایتی برای اغتشاش و ائتلاف منطقه‌ای از جمله زمینه‌های خارجی بود.

وی ضرورت سازی ساختگی را باعث خانه نشینی امام علی(ع) دانست و بیان کرد: ضرورت سازی، ترساندن است که در آن  به مردم می گویند که اگر تسلیم نشویم جنگ می شود؛ جنگ چه؟! آمریکا در برابر قدرت ایران ریسک نمی‌کند و مردم نباید به این هراس افکنی‌ها توجه کنند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطرنشان کرد: روزی می‌گفتند که از انرژی هسته‌ای کوتاه بیاید، حال که تمام شد، اکنون می‌گویند در برجام اول نتوانستیم حال در برجام دوم از قدرت دفاعی دست برداریم، شاید اوضاع بهتر شود؛ اما ما باید غرب را قربانی کنیم تا روی پای خود بایستیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.