صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / فرآیند رأی‌گیری در انتخابات ۱۱ اسفند ماه چگونه است؟
فرآیند رأی‌گیری در انتخابات ۱۱ اسفند ماه چگونه است؟

ابراهیم بهادرانی، رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران

فرآیند رأی‌گیری در انتخابات ۱۱ اسفند ماه چگونه است؟

انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران در حالی روز شنبه یازدهم اسفندماه از ساعت 8 صبح تا 18 عصر در محل هتل لاله تهران برگزار می‌شود، که برای اولین بار رأی‌گیری این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود.

فعالان اقتصادی با در دست داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت معتبر از اتاق تهران امکان ورود به محل رأی‌گیری را خواهند داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در روز انتخابات و با شروع ساعت بازگشایی محل اخذ رأی، ابتدا تطبیق کارت بازرگانی یا عضویت حقیقی و حقوقی با دارنده آن توسط اپراتورهای مستقر در محل انتخابات صورت می‌گیرد و در صورت تطابق عکس و مشخصات کارت با دارنده آن، وی به زون‌های سه‌گانه برای دریافت کارت الکترال راهنمایی می‌شود. در این قسمت، سابقه کارت بازرگانی یا عضویت حقیقی فعال اقتصادی و تطبیق میزان سابقه مستمر بر اساس آیین نامه که حداقل ۱۸ ماه است، از سوی اپراتورها صورت گرفته و پس از احراز سابقه لازم، کارت بازرگانی یا عضویت فرد رأی‌دهنده دریافت و به جای آن کارت الکترونیکی مخصوص رأی‌دهی به وی اعطا می‌شود، در غیر این‌صورت و اگر میزان سابقه دارنده کارت بازرگانی یا عضویت حقیقی کمتر از ۱۸ ماه باشد به وی اجازه ورود به زون‌های اصلی رأی‌گیری داده نمی‌شود.

 انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران در حالی روز شنبه یازدهم اسفندماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر در محل هتل لاله تهران برگزار می‌شود، که برای اولین بار رأی‌گیری این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود.

ابراهیم بهادرانی، رییس انجمن نظارت بر انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران، در تشریح فرآیند رأی‌گیری انتخابات دوره نهم، گفت: فعالان اقتصادی با در دست داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت معتبر از اتاق تهران امکان ورود به محل رأی‌گیری را خواهند داشت.

وی با این توضیح که بر اساس بند ۶/ ۵ آیین‌نامه تشکیل و نظارت بر اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، تنها دارندگان کارت بازرگانی و عضویت حقیقی یا حقوقی اجازه رأی خواهند داشت، افزود: در این دوره از انتخابات نیز به مانند ادوار گذشته، رأی‌دهی غیابی و ارائه وکالت‌نامه قابل پذیرش نیست لذا صرفاً به دارنده کارت بازرگانی و عضویت اجازه رأی‌دهی داده خواهد شد.

بهادرانی افزود: در روز انتخابات و با شروع ساعت بازگشایی محل اخذ رأی، ابتدا تطبیق کارت بازرگانی یا عضویت حقیقی و حقوقی با دارنده آن توسط اپراتورهای مستقر در محل انتخابات صورت می‌گیرد و در صورت تطابق عکس و مشخصات کارت با دارنده آن، وی به زون‌های سه‌گانه برای دریافت کارت الکترال راهنمایی می‌شود. در این قسمت، سابقه کارت بازرگانی یا عضویت حقیقی فعال اقتصادی و تطبیق میزان سابقه مستمر بر اساس آیین نامه که حداقل ۱۸ ماه است، از سوی اپراتورها صورت گرفته و پس از احراز سابقه لازم، کارت بازرگانی یا عضویت فرد رأی‌دهنده دریافت و به جای آن کارت الکترونیکی مخصوص رأی‌دهی به وی اعطا می‌شود، در غیر این‌صورت و اگر میزان سابقه دارنده کارت بازرگانی یا عضویت حقیقی کمتر از ۱۸ ماه باشد به وی اجازه ورود به زون‌های اصلی رأی‌گیری داده نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: افرادی که به آنها کارت الکترال داده می‌شود، به یکی از زون‌های اصلی رأی‌گیری راهنمایی شده و در این محل، فرد رأی‌دهنده پشت دستگاه ثبت رأی قرار گرفته و کارت الکترال را روی قسمت مخصوص آن قرار می‌دهد. به این ترتیب، دستگاه الکترونیکی اخذ رأی فعال می‌شود. در این مرحله، فرد رأی‌دهنده کد نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود را وارد کرده و پس از رویت نام و تصویر نامزد و اطمینان از انتخاب، کد‌های بعدی را وارد می‌کند. در نهایت باید اتمام رای‌گیری را دوبار فشار دهد. پس از آن، رأی او در حافظه دستگاه ثبت و برگه چاپی رأی وی نیز صادر و وارد صندوق می‌شود. در این مرحله، فرآیند اخذ رأی به پایان رسیده و فرد رأی‌دهنده به سمت میز تحویل کارت الکترال و دریافت کارت بازرگانی یا عضویت خود راهنمایی می‌شود و پس از پذیرایی در مرحله آخر، از محل رأی‌گیری خارج می‌شود.

رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق تهران در پایان به صاحبان رأی در این انتخابات توصیه کرد زمان شروع و پایات مهلت رأی‌گیری در روز یازده اسفندماه جاری را به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا از ازدحام در محل رأی‌گیری جلوگیری شود.

او تاکید کرد برابر مقررات آیین‌نامه دارندگان کارت‌های بازرگانی و عضویت حقوقی معتبر با حداقل یکسال سابقه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. مدت دوره عضویت صرفا برای کارت‌های عضویت حقیقی ۱۸ ما در نظر گرفته شده است.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۳ماهه ایران و چین از ۴ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.