چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / لرستان / در محیط کسب‌وکار متغیر و پرنوسان، ریسک سرمایه‌گذاری بالا می‌رود
در محیط کسب‌وکار متغیر و پرنوسان، ریسک سرمایه‌گذاری بالا می‌رود

رئیس سازمان ملی کارآفرینی:

در محیط کسب‌وکار متغیر و پرنوسان، ریسک سرمایه‌گذاری بالا می‌رود

رئیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: در محیط کسب‌وکار متغیر و پرنوسان، ریسک سرمایه‌گذاری بالا می‌رود.

حسین سلاح ورزی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین سلاح ورزی در نشست این سازمان با اشاره به وضعیت تحریمی حاکم بر اقتصاد تأکید کرد: شاخص‌های اقتصادی کشور این‌گونه نشان می‌دهد که طی سال آینده در حوزه‌های اقتصاد سنتی از جمله صنعت، معدن و کشاورزی، تحرکی را شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: در این شرایط تنها امید ما به کسب‌وکارهای نو است که قادرند تولید ارزش کرده و زمینه نسبی رشد را فراهم کنند.

سلاحورزی یادآور شد: سازمان ملی نوآوری روی دو محور کلی تمرکز می‌کند؛ ابتدا برگزاری نشست‌های آموزشی و سپس بررسی راه‌های بهبود محیط کسب‌وکار برای واحدهای اقتصادی که نوپا بوده و به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موانع حرکت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، تأمین منابع مالی است که باید با معرفی شیوه‌های جدید در این زمینه، امکان تحرک این واحدها را فراهم کنیم.

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: در محیط کسب‌وکار متغیر و پرنوسان، ریسک سرمایه‌گذاری بالا می‌رود و در نتیجه واحدهای اقتصادی برای تأمین مالی با تنگنا روبه‌رو می‌شوند.

سلاح ورزی همچنین رتبه اعتباری ایران را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: رتبه اعتباری ایران در دهه ۸۰ در بهترین وضعیت خود بود.

وی اضافه کرد: در آن روزها رتبه ایران ۴ از ۷ بود. در شرایط تحریمی به رتبه ۷ از ۷ رسیدیم. البته با نهایی شدن برجام وضعیت کشور بهتر شد و رتبه ۵ را کسب کردیم. متأسفانه این وضعیت پایدار نبود و به رتبه ۶ رسیده و پیش‌بینی می‌شود روند نزولی ادامه پیدا کرده و به رتبه ۷ برسیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.