صفحه اصلی / استان ها / قزوین / ارائه تسهیلات خوداشتغالی به ۹۰۰۰ معتاد بهبودیافته ‌تا پایان سال
ارائه تسهیلات خوداشتغالی به ۹۰۰۰ معتاد بهبودیافته ‌تا پایان سال

یک مسئول عنوان کرد:

ارائه تسهیلات خوداشتغالی به ۹۰۰۰ معتاد بهبودیافته ‌تا پایان سال

‌رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: به‌منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته ۹۰۰۰ تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی پرداخت می‌شود.

معتاد بهبودیافته

‌فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه تسهیلات به معتادان بهبودیافته اظهار کرد: سازمان بهزیستی هر سال تسهیلاتی به‌منظور اشتغال مددجویان این نهاد پرداخت می‌کند که طبق تصمیمات سال گذشته قرار شد که پنج درصد از این تسهیلات به بهبودیافتگان اختصاص یابد.

وی افزود: افراد مذکور با گذراندن دوره‌های آموزشی مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای و اخذ گواهینامه با توجه به مهارت کسب شده از طریق بهزیستی وام خوداشتغالی یا وام کارفرمایی دریافت می‌کنند، در کنار این آموزش‌ها، دفتر پیشگیری از اعتیاد برای افرادی که دارای مهارت هستند نیز برنامه آمادگی شغلی برگزار و طی آن آموزش لازم را برای نگه‌داشت شغل و ادامه کار ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی اظهار کرد: سال گذشته ۷۰۰۰ نفر در سطح کشور از این آموزش‌ها برخوردار و طی آن ۷۰۰۰ شغل ایجاد شده است، برای سال‌جاری نیز طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ۱۲ هزار نفر آموزش در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: طی شش ماه اول سال‌جاری آموزش ۹۰۰۰ نفر محقق شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال میزان آموزش‌های در نظر گرفته شده کامل می‌شود و سال آینده نیز این کار را ادامه می‌دهیم، با توجه اینکه تعداد بهبودیافتگان زیاد است با دبیرخانه اشتغال سازمان بهزیستی هماهنگی لازم صورت گرفته تا سهم بهبودیافتگان در ارائه تسهیلات از پنج درصد بیشتر شود.

براتی تأکید کرد: با توجه به بخشنامه ارسالی میزان ارائه تسهیلات در استان‌ها به حداقل پنج درصد رسیده است، طبق بخشنامه ارسالی به استان‌ها اگر تعداد افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند افزایش یابد؛ میزان تسهیلات هر استان در این حوزه قابل افزایش است.

وی عنوان کرد: ارائه تسهیلات خوداشتغالی برای بهبودیافتگان مبلغ ۲۰ میلیون تومان و تسهیلات کارفرمایی به ازای به‌کارگیری پنج نفر از مددجویان بهزیستی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای بیمه و هزینه‌های دیگر است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی با اشاره به نحوه دریافت تسهیلات تشریح کرد: بهبودیافتگان با داشتن گواهی ترک اعتیاد از مراکز درمانی قابل‌اعتماد بهزیستی به سازمان مراجعه می‌کنند و تست گرفته می‌شود اگر شرایط لازم ازجمله داشتن حداقل دو سال پاکی را داشتند تسهیلات موردنظر به آن‌ها ارائه می‌شود؛ همچنین متأهلین برای ارائه تسهیلات در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.