صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / اتمام بازسازی ۲۴ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه

استاندار کرمانشاه اعلام کرد:

اتمام بازسازی ۲۴ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: از مجموع ۳۷ هزار واحد مسکونی نیازمند بازسازی در مناطق زلزله زده استان، تاکنون ۲۴ هزار واحد بازسازی شده است.

استاندار کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند در نشست سالیانه رؤسای فدراسیون‌های ورزشی که امروز (۲۵ بهمن) با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان قصرشیرین برگزار شد، با اشاره به وقوع زلزله بزرگ سال گذشته ازگله در استان کرمانشاه و کم نظیر خواندن شدت و گستردگی این زلزله، اظهار کرد: این زلزله تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت بار مالی در پی داشته است.

وی همچنین بااشاره به تخریب و آسیب دیدگی ۱۰۴ هزار واحد مسکونی شهرستان‌های استان در زلزله سال گذشته، عنوان کرد: از این تعداد ۳۷ هزار واحد باید بطور کامل بازسازی می‌شد که تا به امروز ۲۴ هزار و ۷۷۳ واحد را بازسازی کرده ایم و مابقی واحدهای درحال احداث هم پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصدی دارند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: ۶۷ هزار واحد نیز باید تعمیر شوند که تاکنون مرمت ۶۱ هزار واحد به اتمام رسیده است.

بازوند تاکید کرد: در مجموع کار بازسازی واحدهای روستایی ۹۲ درصد و واحدهای شهری ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم بازسازی واحدهای روستایی پیش از خرداد و واحدهای شهری پیش از پایان سال آینده به اتمام برسد.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: توانستیم از تهدید زلزله فرصت بسازیم، به گونه‌ای که علاوه بر بازسازی واحدهای تخریب شده، یازده هزار و ۸۰۰ واحد فرسوده را نیز وارد مدار بازسازی کردیم.

وی با بیان اینکه در بحث بازسازی‌ها شوک گرانی مصالح را هم داشتیم، عنوان کرد: هرچند که این گرانی‌ها در روند بازسازی‌ها تأثیر داشت، اما روند آن را متوقف نکرد.

وی در ادامه بابیان اینکه ساختمان‌های دولتی در این زلزله مقاومتی خوبی از خود نشان ندادند که از جمله آنها بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب بود، گفت: میزان خسارت زیرساخت‌های دولتی ما جمعاً ۱.۲۴۱ میلیارد تومان بود که دولت امسال ۷۰۰ میلیارد تومان آن را تخصیص داده است.

وی همچنین به تخریب ۷۸ مدرسه نیز در این زلزله اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این بخش از بازسازی‌ها مردم و خیرین زیادی پای کار آمدند و حتی اضافه بر تعداد مدارسی که تخریب شده، مدارس جدید در حال احداث است.

بازوند در خصوص بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی نیز گفت: جمعه ۲۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی ما در زلزله آسیب دید که کار بازسازی ۴۰ درصد این مراکز توسط خیرین و ۶۰ درصد توسط دولت در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به تخریب ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد جایگاه دامی در مناطق زلزله زده، اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار واحد را بازسازی کرده‌ایم که بزودی با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح خواهند شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ورزشکاران همواره از مردم و در کنار مردم بوده‌اند، گفت: حضور ورزشکاران در کنار مردم زلزله زده استان کرمانشاه باعث دلگرمی آنان شد.

در این نشست تندیس زلزله از سوی استاندار کرمانشاه به پاس پیگیری‌ها و کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه به وزیر ورزش و جوانان اهدا شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.