صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / رشد قابل توجه صادرات ایران به روسیه
رشد قابل توجه صادرات ایران به روسیه

رشد قابل توجه صادرات ایران به روسیه

ایران در طول سال ۲۰۱۸ میلادی توانسته رقم صادرات خود به روسیه را در حد قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ایران در طول سال ۲۰۱۸ میلادی توانسته رقم صادرات خود به روسیه را در حد قابل توجهی افزایش دهد.

براساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت در سال گذشته میلادی صادرات ایران به روسیه در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۳۶ درصدی داشته است.

آمارها نشان می‌دهد که در این سال ایران توانسته ۵۳۳ میلیون دلار به روسیه صادرات داشته باشد و این در حالی است که رقم کل صادرات ثبت شده در سال ۲۰۱۷، ۳۹۲ میلیون دلار بوده است.

همچون سال‌های قبل همچنان اصلی‌ترین کالاهای صادراتی ایران به روسیه را محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهند و به این ترتیب اصلی‌ترین اقلام در سال ۲۰۱۸ پسته، کشمش، خرما، سیب، خیار و گوجه‌فرنگی بوده است.

در این رده‌بندی محصولات گوشتی و لبنیاتی نیز قرار گرفته و ماهی، میگو، شیر و پنیر ایرانی نیز توانسته‌اند جایگاهی مناسب در مراودات با روسیه داشته باشند.

وسایل حمل و نقل همچون شناور، سیمان، پلاستیک و محصولات شیمیایی؛ دیگر کالاهایی بودند که در تجارت میان ایران و روسیه جابه‌جا شده‌اند.

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که براساس توافق دو طرف و حذف دلار در مبادلات، سهم پول ملی در تجارت میان ایران و روسیه افزایش قابل توجهی داشته است.

همچنین شاخص کل مبادلات تجاری میان دو کشور نیز با رشد دو درصدی به بیش از یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است.

جدیدترین آمارهای ارائه شده از صادرات ایران نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از بازارهای بین‌المللی اقتصاد ایران به کشورهای منطقه اختصاص یافته و در این بین عراق، امارات متحده عربی و روسیه اصلی‌ترین شرکای تجاری کشور بوده‌اند.

ایران تلاش دارد با پیوستن به توافق‌های اقتصادی و حقوقی منطقه اوراسیا شانس خود را برای حضور در این بازارها افزایش دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.