صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / برنامه‌ریزی برای احداث ۱۰ هزار کیلومتر “آزادراه” در کشور

یک مسئول خبر داد:

برنامه‌ریزی برای احداث ۱۰ هزار کیلومتر “آزادراه” در کشور

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از برنامه‌ریزی برای احداث ۱۰ هزار کیلومتر آزادراه در سطح کشور خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید حسین میرشفیع، امروز (۱۶ بهمن) در آئین کلنگ زنی آزادراه بیستون – کرمانشاه – حمیل اظهار کرد: تا پایان عمر دولت دوازدهم حدود ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این حجم آزادراه، طول مسیرهای آزادراهی کشور به حدود ۳۰۰۰ کیلومتر می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به روسازی ۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای آزاد راهی کشور در سال جاری گفت: این ظرفیت وجود دارد که سال آینده ۲۸۰ کیلومتر آزادراه در سطح کشور به بهره‌برداری برسد.

میرشفیع از پروژه آزادراه بیستون – کرمانشاه – حمیل به طول ۱۴۱ کیلومتر به عنوان یکی از پروژه‌های آزادراهی مهم کشور یاد کرد و افزود: این پروژه می‌تواند سهمی در اشتغالزایی استان داشته باشد.

میرشفیع اعتبار این پروژه را ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در حال حاضر اولویت اجرای این پروژه با احداث قطعه کرمانشاه – حمیل به طول ۵۰ کیلومتر و نیز شش خطه کردن کمربندی شرقی کرمانشاه است.

وی تصریح کرد: در گام بعدی قطعه بیستون – کرمانشاه و قطعه چهارم که شامل اصلاح کنارگذر غربی است، اجرا خواهد شد.

میرشفیع یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه مسیر تهران – کربلا حدود ۳۱ کیلومتر کوتاه می‌شود که این امر نقش مهمی در صرفه‌جویی سوخت و افزایش ایمنی مسیر خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.