صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وعده های تکراری افزایش سرعت اینترنت
وعده های تکراری افزایش سرعت اینترنت

سرعت اینترنت خانگی از 16 مگابیت به حداقل 70 مگابیت بر ثانیه تغییر پیدا می کند

وعده های تکراری افزایش سرعت اینترنت

موضوع افزایش سرعت اینترنت و کیفیت آن سالهاست مطرح است و با تغییر دولت ها اعلام می شود که تمرکز بر این حوزه افزایش خواهد یافت و دیگر کاربری مشکل سرعت وکیفیت اینترنت را نخواهد داشت.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، در این رابطه فعالان این حوزه بر این اعتقادند که این موضوع که قیمت اینترنت در ایران بالا است درست نیست. مشکل ما در کشور قیمت اینترنت نیست بلکه کیفیت نامطلوبی است که به کاربران تحویل می‌دهیم. اما طی چند روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت سرعت اینترنت خانگی به زودی در تمام کشور ۴ برابر می‌شود. همچنین آذری جهرمی از افزایش سرعت اینترنت شهر دزفول از ۱۶ مگابیت به ۷۰ مگابیت بر ثانیه خبر داد. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد یکی از اپراتورهای اینترنت همزمان با دهه فجر تکنولوژی جدیدی را فراهم کرده که بر اساس آن، ۶ هزار مشترک شهر دزفول به اینترنت ۷۰ مگابیت دسترسی پیدا کردند. آذری جهرمی اضافه کرد ۱۱۰۰ روستای فاقد پوشش تلفن همراه در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود به موضوع افزایش سرعت اینترنت خانگی از ۱۶ مگابیت به حداقل ۷۰ مگابیت بر ثانیه اشاره کرد و گفت تجربه حداکثر سرعت اینترنت خانگی از ۱۶ مگابیت به حداقل ۷۰ مگابیت حس بسیار خوبی است. آذری جهرمی تاکید کرد با ارتقای تکنولوژی ADSL به FTTC می‌توانیم این فرایند را عملی کرده و سرعت اینترنت را تا ۴ برابر افزایش دهیم.

مردم برای سرویسی هزینه می کنند که نامناسب است

برزو نیک نژاد

کارشناس فناوری اطلاعات

اینترنت مقوله ای است که دیگر نباید در رابطه افزایش سرعت و کیفیت آن بحث شود چراکه امروزه با گسترش تکنولوژی موضوع اینترنت اشیا مطرح شده و شاهد هستیم که کشورهای توسعه یافته با تمرکز بر این موضوع حتی درآمدزایی و ارزآوری را از آن کلید زده اند. این در حالی است که در کشور ما هنوز در رابطه با افزایش سرعت اینترنت خانگی صحبت می شود و حتی دربراه تحقق آن در آینده هم شک و تردید وجود دارد.

یکی از مهمترین مواردی که وزارت ارتباطات باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد بحث اینترنت و افزایش کیفیت آن است، چون متاسفانه کیفیت اینترنت آن چنان که باید و شاید رضایت بخش نیست. مردم متاسفانه برای سرویسی هزینه می کنند که نامناسب بوده و از کیفیت لازم برخوردار نیست و وزارت خانه مربوطه باید به این قبیل موضوعات توجه لازم را داشته باشد. هرچند نمی توان منکر شد که در دولت یازدهم و دوازدهم پیشرفتی در حوزه اینترنت وجود نداشته اما با وجود اینکه آگاهیم در جهان چه پیشرفت هایی در این حوزه وجود دارد باید بیشتر بر این موضوعات تمرکز و توجه شود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.