سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / لرستان / امدادرسانی به ۱۸۰۰ حادثه‌دیده سیل اخیر لرستان
امدادرسانی به ۱۸۰۰ حادثه‌دیده سیل اخیر لرستان

امدادرسانی به ۱۸۰۰ حادثه‌دیده سیل اخیر لرستان

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از امدادرسانی به ۱۸۰۰ حادثه‌دیده سیل اخیر استان خبر داد.

سیلاب رودخانه خشک شیراز

به گزارش کسب و کار نیوز، امیرحسین یوسفوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون در راستای راه‌اندازی شعب جمعیت در استان ۹ شعبه و یک دفتر نمایندگی داریم.

وی با بیان اینکه ۱۸ پایگاه امداد بین شهری در استان داریم، افزود: همچنین دو پایگاه کوهستانی و ۷ پایگاه موقت در استان به خدمات‌دهی می‌پردازند.

یوسفوند میزان انبار امدادی و سوله جمعیت هلال احمر استان را ۹۲۹۰ متر اعلام کرد که در ۹ شهرستان قرار دارند و گفت: همچنین ۱۳۰۰ دستگاه انواع خودرو در استان داریم.

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه طی ۹ ماهه گذشته اقدامات خوبی در حوزه امداد و نجات داشته‌ایم، اضافه کرد: مهم‌ترین حادثه‌ای که رخ داد زلزله کرمانشاه بود و جمعیت استان قبل از همه نیروی امدادی در مناطق حادثه‌دیده حضور یافت.

وی با اشاره به حوزه جوانان نیز گفت: اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، اوقات فراغت تابستانه، برگزاری المپیاد مرحله‌ای و کشوری و… ازجمله اقدامات انجام شده در این مدت است.

یوسفوند با بیان اینکه در ۲۵۰ مدرسه کانون‌های دانش‌آموزی تشکیل داده‌ایم، اظهار کرد: در بحث آموزش پایه‌های داوطلبی نیز ۶۲ دوره برگزار شده است.

مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به پروژه‌های این جمعیت در استان خاطرنشان کرد: طی ایام دهه فجر امسال افتتاح انبارهای پایگاه هوایی را با اعتبار ۹ میلیارد ریال داریم و قرار است انبار جمعیت در شهرستان سلسله نیز به بهره‌برداری برسد.

وی بهره‌برداری از آشیانه بالگرد و مراکز جامع توانبخشی را نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی طی این ایام عنوان کرد.

یوسفوند گفت: طی سیل اخیر به ۷۷ روستا در قالب ۴۰۱ خانوار امدادرسانی شده است و ۲۷۹ نفر اسکان داده شده‌اند.

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تعداد تیم‌های عملیاتی را ۵۸ تیم اعلام کرد و گفت: ۹۰ نفر از پرسنل و ۱۴۳ داوطلب در سیل اخیر کار امدادرسانی را انجام داده‌اند و به ۱۸۰۰ نفر خدمات‌دهی شده است.

وی از توزیع اقلام موردنیاز مانند ۱۳۲۳ کیلوگرم پلاستیک، ۵۲ تخته چادر و ۱۱۷۵ تخته پتو در این مدت خبر داد.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.