صفحه اصلی / استان ها / قزوین / برای عرضه هنر اسلامی راه را اشتباه رفته‌ایم

یک استاددانشگاه:

برای عرضه هنر اسلامی راه را اشتباه رفته‌ایم

یک هنرپژوه گفت: برخی افراد درک اشتباهی از هنر اسلامی دارند و به‌جای عرضه آن به عموم جامعه سراغ برخی از رشته‌های خاص مانند نگارگری رفته‌اند که جایی جز موزه برای عرضه آن وجود ندارد.

‌محمد محمدی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های هنر اسلامی این است که تمام جامعه از آن بهره می‌برند و مهم‌ترین تمایز هنر اسلامی با هنر مسیحی در این است که هنر مسیحی فقط کاربرد آئینی و دینی داشته ولی هنر اسلامی به‌طورکلی جنبه‌های کاربردی برای عموم جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی توجهی به هنر صورت گرفت، افزود: در هنر انقلاب اسلامی به جنبه‌هایی از هنر اسلامی پرداخته شد ولی برخی از جنبه‌های دیگر آن نیز رها شده است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حمایت‌های دولتی از هنر صورت گرفت و عده‌ای از این فضا استفاده کرده و آثار قابل‌توجهی خلق کردند اما تعداد اندکی نیز از این سفره بهره گرفته و آثاری خلق کردند که ویژگی‌های هنر کمتری داشت.

وی خاطرنشان کرد: هنر باید در اختیار عموم جامعه باشد و نباید شرایطی ایجاد کنیم که تنها قشر خاصی از آن این موضوع بهره‌مند شوند.

محمدی تصریح کرد: برخی افراد درک اشتباهی از هنر اسلامی دارند و به‌جای عرضه آن به عموم جامعه سراغ برخی از رشته‌های خاص مانند نگارگری رفته‌اند که جایی جز موزه برای عرضه آن وجود ندارد.

این هنرپژوه در پایان مطرح کرد: نگارگری هنری مرده بود که بعد از انقلاب سعی کردند با تنفس مصنوعی آن را زنده کنند البته باید گفت که آثار نگارگری معمولاً برای نمایش در موزه‌ها و یا عرضه به گردشگران خارجی است و به درد عموم جامعه نمی‌خورد.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.