صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / یک گل با هزاران ویژگی معجزه آسا
یک گل با هزاران ویژگی معجزه آسا

یک گل با هزاران ویژگی معجزه آسا

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: استنشاق بوی گل نرگس تقویت کننده اعصاب بوده و افسردگی را برطرف می‌کند.

‌گل نرگس‌

محسن پویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روغن و رایحه گل نرگس در بهبود جریان خون مغزی، رفع سردرد و افسردگی و آلزایمر مؤثر است.

وی با بیان اینکه رایحه این گل در بهبود سرماخوردگی و زکام مؤثر است، افزود: مخلوط روغن گل نرگس و سرکه در درمان لکه‌های پوستی مفید است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ترکیب روغن این گل با عسل در رفع اسپاسم و درد مفاصل مفید است.

پویان اظهار کرد: پیاز گل نرگس برای از بین بردن دمل‌ها و بیرون کشیدن چرک و از بین بردن جوش‌های صورت مفید بوده و رشد موها را تسریع می‌بخشد.

وی بیان کرد: ضماد پیاز گل نرگس دردهای عضلانی را کاهش داده و روغن این گل ناراحتی‌های مثانه را برطرف کرده و برای رفع خشکی پوست مناسب است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: اواخر مرداد و شهریور، بهترین زمان کاشت پیاز نرگس است تا ریشه‌ها قبل از زمستان فرصت رشد کافی داشته باشند. البته تا آبان ماه نیز می‌توان آن را کشت کرد.

پویان یادآور شد: برای تهیه روغن گل نرگس، گلبرگ‌های گل را به همراه کمی سرکه، داخل شیشه حاوی روغن زیتون به گونه‌ای که شیشه کاملاً با گلبرگ پر شود، ریخته و در محیطی با دمای متوسط در مجاورت حرارت غیرمستقیم و یا در پشت پنجره در معرض آفتاب قرار داده، پس از ۴۰ روز روغن را صاف کرده مایع به دست آمده روغن گل نرگس است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.