صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / منابع درسی فنی و حرفه ای مطابق نیازهای صنعت بازنگری می شود
منابع درسی فنی و حرفه ای مطابق نیازهای صنعت بازنگری می شود

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای:

منابع درسی فنی و حرفه ای مطابق نیازهای صنعت بازنگری می شود

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: منابع درسی این دانشگاه باید بومی نظام آموزشی و در ارتباط مستقیم با نیازهای صنعت و بنگاه های اقتصادی باشد. از این رو از ابتدای سال 97 مطالعات جامع برای بازنگری منابع درسی دانشگاه فنی و حرفه ای آغاز شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، ابراهیم صالحی عمران همچنین از آغاز اجرای طرح بازنگری سرفصل های درسی و به روز رسانی منابع درسی این دانشگاه با رویکرد شایستگی محوری از مهر ماه ۹۸ خبر داد .
وی افزود: برخی منابع درسی دانشگاه فنی و حرفه ای نظری است و با نیاز دانشجویان مهندس حرفه ای و تکنیسین تطابق ندارد. به عبارت دیگر دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای منابع دانشگاه های دیگر کشور را مطالعه می کنند و دروس فعلی با رسالت های خاص این دانشگاه منافات دارد.
صالحی عمران افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از ۱۷۰ هزار دانشجو، یکهزار کادر آموزشی و ۲۰ هزار مدعو داشته و دربرگیرنده پراکندگی جغرافیایی و تعدد مراکز است که این شرایط ضرورت یکسان سازی و استانداردسازی منابع درسی و ارزشیابی را دو چندان می سازد.
وی گفت: این موضوع یکی از خواست های اصلی اعضای هیات علمی و نیز صاحبان بنگاه های اقتصادی بوده و با مشارکت صاحبنظران و متخصصان صنعت و اقتصاد در این زمینه مطالعه و نقشه راه نیز ترسیم شده است.
وی تصریح کرد: از مهر ۹۸ نخستین کتاب های درسی و آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد شایستگی محوری و اولویت ۲۵ کتاب پرمخاطب ارایه و سپس در بازه زمانی سه ساله تمام منابع بهینه سازی می شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: دانشجوی فنی و حرفه ای باید در منابع درسی خود به کاربرد ملموسی از مطلب در صنعت برسد و نمونه ها و آزمایش ها برایش ملموس و کاربردی باشد.
وی با بیان اینکه برای به روز رسانی کتاب های دانشگاه فنی و حرفه ای از استادان این دانشگاه که در زمره مولفان برتر کشور هستند و نیز ظرفیت های برون دانشگاهی و بویژه از صنعت استفاده می شود، گفت: در این راستا شورای انتشارات دانشگاه شکل گرفته و در این طرح معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه، مدیران ارتباط با صنعت، واحد برنامه ریزی درسی، اعضای هیات علمی و صاحبنظران حوزه تالیف و ترجمه مشارکت دارند. کتاب ها فرایند داوری جامع را طی می کنند و از ظرفیت صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی، خیران و چاپخانه های دولتی و دانشگاهی نیز برای کاهش هزینه نشر کتاب و پایین آمدن قیمت کتاب برای دانشجو استفاده می شود.
صالحی عمران همچنین از رویکرد دانشگاه فنی و حرفه ای به سوی تولید نرم افزارهای آموزشی تحت وب خبر داد و افزود: اکنون تعدادی از آموزشکده های فنی و حرفه ای در حال تهیه شبیه سازهای سیستم های صنعتی هستند که گامی موثر در آموزش اثربخش به دانشجویان به حساب می آید.

**۹۲۸۳**۱۶۰۱**

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.