صفحه اصلی / استان ها / سمنان / فنی و حرفه‌ای حتی در گرفتن مربیان حق‌التدریس عاجز است
فنی و حرفه‌ای حتی در گرفتن مربیان حق‌التدریس عاجز است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان:

فنی و حرفه‌ای حتی در گرفتن مربیان حق‌التدریس عاجز است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اذعان به اینکه بسیاری از کارگاه‌های ما نیازمند بروز رسانی هستند، افزود: محدودیت‌ها و تنگناها در فنی و حرفه‌ای تنها به امکانات و تجهیزات آموزشی و کارگاهی خلاصه نمی‌شود و در حوزه نیروی انسانی نیز با مشکلاتی روبرو هستیم تا آنجا که این اداره کل حتی از جذب مربیان حق‌التدرسی جدید نیز عاجز است.

هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت - کرج

به گزارش کسب و کار نیوز، فاطمه منصوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انعکاس تأکیدات مکرر بر آموزش‌های مهارتی و باور عملی به آن، قاعدتاً باید در میزان تخصیص اعتبارات به سازمان فنی و حرفه‌ای و دیگر دستگاه‌های متولی مهارت‌آموزی خود را نشان دهد تأثیر عملی این تأکیدات به هیچ عنوان در اعتبارات تخصیصی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قابل مشاهده نیست.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر توجه بیشتری به مهارت آموزی داشته اما با توجه به مشکلات کشور ما در حوزه آموزش‌های مهارتی، این حوزه، نیازمند توجه ویژه‌تری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان معتقد است که توجه به مهارت‌آموزی به عنوان یکی از جدی‌ترین نیازهای امروز بازار کار در ایران، بیشتر در سخنرانی‌ها و شعارها نمود داشته و اقدامات عملی تناسبی با فراوانی این شعارها ندارد.

منصوری با اشاره به برخی برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های هشت‌گانه استان خبر داد و گفت: نمایشگاه ویژه توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای استان نیز امسال در شاهرود برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از روز گذشته کار خود را آغاز کرد تصریح کرد: در این نمایشگاه علاوه بر نمایش توانمندی‌های استان، امکان عرضه و فروش محصولات تولیدی نیز فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به کارنامه این اداره کل در سال‌جاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۷۰۰۰ نفر در استان آموزش‌های مهارتی دیدند.

وی از افزایش طرح‌های مهارت‌آموزی در مناطق روستایی این استان خبر داد و اضافه کرد: اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در مناطق روستایی استان بیش از ۲۷ درصد افزایش داشته است.

منصوری از توجه به مهارت‌آموزی روستاییان به عنوان یک توفیق در جهت مهاجرت‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ده‌ها طرح مهارت‌آموزی در بیش از ۶۰ روستای این استان اجرایی شده و این در حالی است که در پایان سال گذشته در مجموع ۴۶ روستای استان از طرح‌های مهارت‌آموزی بهره‌مند شده بودند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.