صفحه اصلی / استان ها / البرز / شگرد عجیب برای فروش داروهای خاص در بازار آزاد
شگرد عجیب برای فروش داروهای خاص در بازار آزاد

شگرد عجیب برای فروش داروهای خاص در بازار آزاد

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: مرد میانسالی که پس از سرقت دفترچه‌های بیمه از صاحبان دفترچه در مراکز بیمه، اقدام به تهیه داروهای گران قیمت و خاص کرده و آنها را با قیمت کمتر در بازار آزاد به فروش می‌رساند با تلاش پلیس البرز، شناسایی و دستگیر شد.

ناصرخسرو

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ محمد نادربیگی توضیح داد: درپی مخابره خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور مشکوک شخصی در نمایندگی تعویض دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی همراه با تعدادی دفترچه بیمه متعلق به افراد متعدد، که آنها را برای تعویض به آن مکان آورده است، با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۴ رسالت به نمایندگی مذکور اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران، فردی به آنها مراجعه و اعلام کرد که حدوداً چهار ماه پیش دفترچه بیمه‌اش مفقود شده و امروز از طریق پیامک متوجه شده که دفترچه اش از سوی شخص دیگری دریافت شده که بلافاصله ضمن تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خود را به بیمه رسانده و از طریق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که فرد دریافت کننده دفترچه در نمایندگی بیمه حضور دارد.

این مقام انتظامی گفت: نامبرده دستگیر و به همراه شاکی جهت تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل شدند و پرونده متشکله جهت رسیدگی ویژه به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع شد.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی از شاکی محرز شد که دفترچه اش چهار ماه پیش مفقود شده و پس از مدتی کارپرداز تأمین اجتماعی با وی تماس گرفته و به او اعلام می‌کند که از طریق دفترچه وی داروهای بیماری‌های خاص دریافت شده و از طریق پیامک نیز متوجه تعویض دفترچه اش می‌شود.

سرهنگ نادربیگی بیان کرد: متهم که علاوه بر دفترچه شاکی، چهار عدد دفترچه دیگر را نیز جهت تعویض به همراه داشت در بازجویی‌های اولیه مأموران اقرار کرد که دفترچه‌ها را پیدا کرده است اما در مواجهه با شکات و نماینده حقوقی تأمین اجتماعی و استعلام پرونده‌هایی که متهم از دفترچه آنها سو استفاده کرده و با آنها اقدام به دریافت داروهای گران قیمت بیماری‌های خاص کرده بود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به جرم خود مبنی بر سرقت دفترچه ۱۷ نفر از شهروندان، با جعل مدارک و سو استفاده از آنها اقدام به خرید داروهای گران قیمت کرده است.

وی در تشریح جزئیات شگرد متهم گفت: نامبرده با مراجعه به مراکز تعویض دفترچه بیمه با سو استفاده از شلوغی این مراکز و ازدحام جمعیت در زمان تحویل دفترچه، صاحبان آنها را تحت نظر قرار داده و درصورتی که صاحب دفترچه دیر به باجه مراجعه می‌کرد و یا در صورت خواندن اسامی، فرد حضور نداشت پس از اطمینان از عدم حضور صاحب دفترچه، به جلوی باجه مراجعه کرده و با معرفی خود به عنوان صاحب دفترچه، دفترچه را تحویل گرفته و پس از مراجعه به پزشکان متخصص بیماری‌های خاص با کلاهبرداری و سند سازی اقدام به دریافت نسخه و تأیید پزشک متخصص کرده و اقدام به تهیه داروهای خارجی و داروهای بیماری‌های خاص از داروخانه‌ها کرده و با کسر مبلغی کمتر از قیمت آزاد، آنها را به دلالان در بازار می‌فروخت.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با راهنمایی‌های متهم، پنج نفر از دلالان که با متهم همکاری داشته و پس از خرید داروهای گرانقیمت و خاص آنها را به روشی کاملاً غیر بهداشتی نگهداری و به بیماران فروخته و با این شیوه سلامت آنها را به خطر می‌انداختند، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ نادربیگی با بیان این که متهم از این طریق بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به بیمه خسارت وارد کرده است، گفت: تمامی مالباختگان شناسایی و پرونده در حال رسیدگی است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شهروندان خواست تا در صورت مراجعه به مراکز خدماتی مانند بیمه مراقب اطراف خود بوده و تا پایان مراحل اداری پیگیر روند امور باشند تا مورد سو استفاده مجرمان قرار نگیرند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.