صفحه اصلی / استان ها / لرستان / بیشتر آسانسورهای لرستان بوی مرگ می‌دهند!
بیشتر آسانسورهای لرستان بوی مرگ می‌دهند!

بیشتر آسانسورهای لرستان بوی مرگ می‌دهند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: 70 تا 80 درصد آسانسورهای استان استاندارد نیستند.

آسانسور

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد مرادپور در اولین نشست تخصصی مناسب سازی معاونین عمرانی و مدیران کل بهزیستی منطقه شش که به میزبانی لرستان و در سالن اجلاس بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: مناسب سازی، آیتم مهم در احداث ساختمانهای چند طبقه است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نظارت ویژه بر احداث ساخت و سازها و به ویژه ساختمان‌های چند طبقه صورت گیرد. ساختمان‌هایی که مناسب سازی نشده‌اند هر چه سریعتر باید اصلاح و بازسازی شوند.

وی افزود: اعتقاد نداشتن به مناسب سازی وجود دارد و اولین قدم، شکل گیری این اعتقاد و فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن است، بنابراین نداشتن اعتبار کافی و مشخص برای مناسب سازی، بهانه است.

پیش از این مدیرکل استاندارد لرستان در شهریور ماه گفته بود: ۳۷۱ آسانسور مسکن مهر استان غیر استانداردند.‌

 مرضیه قنبریان در شورای استاندارد با بیان اینکه وضعیت استاندارد آسانسورهای منصوب در مسکن مهر استان بحرانی است، اظهار کرد: ۵۷۸ مورد آسانسور در مسکن مهر وجود دارد که ۳۷۱ مورد فاقد گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت استاندارد است.

وی ادامه داد: نیاز است که برای استانداردسازی آسانسورهای مسکن مهر باید تمام دستگاه‌های مرتبط همکاری کرده تا بتوانیم امسال پرونده آن را به اتمام برسانیم.  سال گذشته ۷۸۵ درخواست آسانسور ثبت و ۳۷۹ مجوز صادر شد که ۸۰ درصد مجوزها به تایید استاندارد رسید.

مدیرکل استاندارد لرستان یادآور شد: ۲۶ شرکت کار نظارت بر استانداردسازی آسانسورها را در استان انجام می‌دهند. تاییدیه آسانسورها یکساله بوده و پس از آن باید مورد نظارت ادواری قرار گیرند.

این مسئول گفت: مکان‌های عمومی دارای آسانسور، باید استانداردهای لازم را کسب کرده و بحث استانداردسازی را جدی بگیرند.

 مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد لرستان در مراسم افتتاحیه انجمن تخصصی صنایع همگن آسانسور و پله برقی استان در اردیبهشت ماه نیز، اجرای مقررات استانداردسازی آسانسورها را اجباری عنوان کرد و افزود: عمر تاییدیه استاندارد این سازه‌ها یک ساله بوده و بعد از این مدت نیاز به بازرسی ادواری و تایید مجدد دارد.

قنبریان با بیان اینکه در حال حاضر شش شرکت در زمینه این صنعت فعال هستند، ادامه داد: هم‌اکنون برای اجرای آسانسور مسکن مهر استان، کاهش تعرفه منظور شده است.

مدیرکل استاندارد لرستان در ادامه از مشکل‌دار بودن آسانسورهای بیمارستان‌های استان خبر داد و با اشاره به آمار درخواست آسانسور در سال گذشته گفت: پارسال ۷۶۰ مورد ثبت درخواست داشتیم که ۳۸۰ مورد تاییدیه کیفیت گرفتند و این آمار در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۳۰ آسانسور بوده است. بروجرد و خرم‌آباد شهرستان‌های با بیشترین درخواست بوده‌اند.

انتهای پیام

دبیر:شیما عباس زاده

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.