صفحه اصلی / استان ها / ایلام / طرح بانویار پلیس در ایلام آغاز به کار کرد
طرح بانویار پلیس در ایلام آغاز به کار کرد

طرح بانویار پلیس در ایلام آغاز به کار کرد

‌طرح بانویار پلیس با امضای تفاهم‌نامه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام و جانشین فرماندهی انتظامی استان، آغاز به کار کرد.

محمد نوذری

‌به گزارش کسب و کار نیوز،‌«محمد نوذری» در این مراسم‌ اظهار کرد: در حوزه اجتماعی هرجا که به مردم اعتماد شده، موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم، که طرح بانویار نوید بخش نقش‌آفرینی بیشتر بانوان در زمینه‌ی کاهش تصادفات رانندگی است.

وی با بیان اینکه هرچند سالانه میزان تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد، اما با شاخص‌های جهانی در این زمینه فاصله داریم، ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک مولفه‌ی مهمی در کاهش تصادفات رانندگی است که امیدواریم این مهم با حضور بانوان چه در نقش راننده و چه در نقش سرنشین محقق شود.

«مریم شادیوند» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در ایلام به ثبت رسید و توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی استان تایید شد.

وی با بیان اینکه امروز تعداد رانندگان زن با گذشته قابل مقایسه نیست،  تصریح کرد: این عرصه ظرافت‌های خاص خود را دارد که آموزش‌های مستمر در این زمینه نویدبخش ارتقای فرهنگ ترافیک است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: مقدمات کار بر روی این طرح حدود ۸ ماه مورد بررسی قرار گرفته و شهر ایلام در این زمینه به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

شادیوند با بیان اینکه طبق آمار دلیل  بیش از ۵۲ درصد مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال تصادف و سوانح بوده است، گفت: آموزش بیشتر زنان به عنوان محور خانواده می‌تواند در این زمینه به کاهش آسیب‌ها کمک کند.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و راهنمایی و رانندگی استان در زمینه های ارتقای توانمندسازی رانندگی، کارگاه آموزشی کوتاه مدت، ارائه خدمات آموزشی مهارتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم به کارگیری اصول صحیح رانندگی، استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی و عملیاتی طرفین برای گسترش فرهنگ ترافیک، حمایت‌های مالی و معنوی، ایجاد کارگروه آموزش ترافیک بانوان و همکاری و اجرای دوره‌های تخصصی آموزش مقررات رانندگی در سطح مدارس استان ایلام امضا شد‌.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.