صفحه اصلی / استان ها / لرستان / احداث و راه‎اندازی چهار مرکز فوق تخصصی ضد سرطان در کشور
احداث و راه‎اندازی چهار مرکز فوق تخصصی ضد سرطان در کشور

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبرداد:

احداث و راه‎اندازی چهار مرکز فوق تخصصی ضد سرطان در کشور

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از احداث و راه‎اندازی چهار مرکز فوق تخصصی ضد سرطان در کشور خبر داد.

سرطان پروستات

به گزارش کسب و کار نیوز،  دکتر محمد مخبر در مراسم افتتاح مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان که با حضور آیت ‎ الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان، علی رستمیان، رئیس مجمع نمایندگان استان، دکتر سیدموسی خادمی استاندار لرستان و جمعی از مسئولین استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، گفت: بعد از تفاهم ‎ نامه با استانداری لرستان و جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۹۶ امروز شاهد یک اتفاق بزرگ در استان و منطقه هستیم.

وی ادامه داد: آخرین تکنولوژی ناباروری روز در اینجا اعمال می ‎ شود و تکنولوژی رویان را پشت سر خود نیز دارد.

مخبر اضافه کرد: خوشبختانه با رویان و جهاد دانشگاهی کارهای مختلفی انجام داده و در دست اقدام داریم که یکی از این‎ها همین مرکز درمان ناباروری استان است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: حجم ناباروری در استان لرستان عادی نیست و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان‎های همک‎جوار را نیز پوشش خواهد داد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این مرکز نقطه امیدی برای  زوج‎های نابارور باشد، یادآور شد: در ستاد اجرایی بحث بهداشت و درمان و ناباروری را چند سالیست شروع کرده‎ایم .

این مسئول از در دست ساخت بودن ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی در کشور خبر داد و افزود: ۱۲ بیمارستان را با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان در دست اخداث داریم که ۹ مورد آنها تحویل یا در حال تحویل است.

مخبر بیان کرد: در بخش دارو مخصوصا داروهای های تک بیماران صعب‎العلاج اقدامات خوبی انجام داده‎ایم و تولید دارو داشته‎ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: با تولید این داروها سال گذشته از هزینه‎های بیماران سرطانی ۱۰۰ میلیارد کاسته شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ مرکز بهداشتی درمانی در ساسر کشور احداث کرده‎ایم، گفت: ۶۰ هزار نسخه بیماران سرطانی را سال گذشته پرداخت کردیم.

این مسئول از راه‎اندازی چهار مرکز فوق تخصصی ضد سرطان در چهار نفطه کشور خبر داد و اظهار کرد: در مجموع بیش از ۱۰ هزار طرح و پروژه کوچک و بزرگ امسال در کشور افتتاح و بهره‎برداری رسیده و می‎رسیدند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

تسهیل‌گران فرمانده گردان‌های جنگ اقتصادی هستند

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: تسهیل‌گران باید بدانند که فرمانده گردان‌های جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه لرستان، محمد مخبر دزفولی در مراسم افتتاح ۵۰۰ طرح استان که در شهرستان دلفان برگزار شد، اظهار کرد: به دو دلیل اصرار دارم که این موارد در لرستان اجرا شود؛ نخست وضعیت بیکاری و دوم معتقدم با توجه به استعدادهای خدادادی که این استان دارد، می‌شود بخشی از مشکلات کشور را حل کرد.

وی با اشاره به برخی ظرفیت‌های لرستان، تاکید کرد: با این همه پتانسیل اگر بیکاری وجود داشته باشد مشخص است که خوب کار نشده است و باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

مخبر دزفولی با بیان اینکه دشمن همواره به فکر آسیب رساندن به کشورمان است، تصریح کرد: خوشبختانه به یمن رهبری امام خمینی(ره) و بعد هم فرزند خلف‌اش رهبر معظم انقلاب این دسیسه‌ها به سنگ خورده و مشکلی به وجود نیامده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب هستیم، اضافه کرد: در این مدت کارهای بسیار بزرگی در تمام بخش‌های انجام شده است.

وی یادآور شد: سال ۵۶، شش میلیون بشکه نفت در کشورمان استخراج می‌شد و پنج میلیون آن به فروش می‌رفت و در حالی که جمعیت ایران ۳۰ میلیون نفر بود و طبق اعلام گزارش آن زمان بانک جهانی، ۴۶ درصد یعنی ۱۴٫۵ میلیون نفر زیرخط فقر بودند. دوباره سال ۸۵ بانک جهانی گزارش داده که با ۸۵ میلیون نفر و فروش زیر دو میلیون بشکه نفت، ۹٫۵ درصد جمعیت کشورمان یعنی حدود هشت میلیون نفر زیر خط فقر هستند.

مخبر دزفولی با بیان اینکه امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، اضافه کرد: ریشه اصلی این جنگ هم بحث معیشت مردم است و تسهیل‌گران باید بدانند که فرمانده گردان‌های این جنگ هستند. آن زمان هم فرماندهان زیر ۲۳ سال بودند و امروز هم شما همان هستید و هر اشتغالی که در کشور ایجاد می‌شود یک اسلحه در دست رزمنده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ادامه گفت: باید دلفان را به عنوان یک منطقه موفق اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال معرفی کنیم. ما هم آماده‌ایم که محوریت این کار بپذیریم و همه نیروها را بسیج کنیم که بیکاری در این شهرستان کمتر از آمار استان شود.

وی یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد مردم هنوز در روستاها هستند و باید هدف این باشد که به ۷۰ درصد برسد و مهاجرث مثبت داشته باشیم تا افراد از شهر برای اشتغال به روستا بیایند و با توجه به ظرفیت‌های دلفان این مهم شدنی است.
 
 
 

ماندگاری در روستاها بیشتر شده است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: با اقداماتی که انجام داده‌ایم، ماندگاری در روستاها بیشتر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه لرستان، محمد مخبر دزفولی در جمع مردم روستای معصوم‌آباد دلفان اظهار کرد: انقلاب اسلامی مدیون لرستان است. یکی از شاخص‌ترین اساتید امام خمینی(ره) آیت‌الله بروجردی بوده که فرزند لرستان است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰۰ شغل در لرستان ایجاد کرده‌ایم و با اقدامات انجام شده ماندگاری در روستاها بیشتر شده است.

مخبر دزفولی تصریح کرد: خوشبختانه با ایجاد اشتغال کسانی که از روستاها رفته‌اند، دوباره برگشته‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تاکید کرد: زمینه عمران و آبادانی روستاها که قطب تولید هستند باید بیش از پیش فراهم شود.

وی اضافه کرد: باید بیشتر به روستاییان بها بدهیم و هر چقدر به آنان توجه شود بازهم جای کار بیشتری دارد.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.