صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / رسانه‌ها موظف به تولید برنامه‌هایی با محتوای آموزش حقوق شهروندی هستند
رسانه‌ها موظف به تولید برنامه‌هایی با محتوای آموزش حقوق شهروندی هستند

یک وکیل دادگستری:

رسانه‌ها موظف به تولید برنامه‌هایی با محتوای آموزش حقوق شهروندی هستند

یک وکیل دادگستری گفت: صداوسیما و رسانه‌های عمومی موظف به آگاهی رسانی عمومی از طریق تولید برنامه‌هایی با محتوای آموزش حقوق شهروندی هستند.

image.png

حسین طالع در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با ضرورت تعریف حقوق شهروندی برای مردم، گفت: در خصوص حقوق شهروندی و برداشت‌های متفاوتی که از آن در جامعه وجود دارد باید گفت عبارت «حقوق شهروندی» همانطور که از نام آن مشخص است، مرجع این حقوق کسانی است که درجامعه زندگی می‌کنند.

وی افزود: به نظرم دایره شمول حقوق شهروندی فقط شهروندان را شامل نمی‌شود بلکه جوامع روستایی هم شامل موضوعات مندرج در قانون حقوق شهروندی که چندی پیش منشوری برای آن تدوین شد، نیز می شود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: موضوع حقوق شهروندی باید و نبایدهای یک جامعه متمدن است؛ جامعه‌ای که در آن تک تک افراد جامعه با رعایت یک سری از هنجارهای اخلاقی، قانونی، اجتماعی می توانند یک زیست مسالمت آمیز داشته باشند و چنانچه افراد جامعه در روابط خودشان با یکدیگر، استانداردهای یک زندگی اجتماعی را رعایت نکنند، مطمئنا ادامه حیات در چنین جامعه‌ای به مخاطره خواهد افتاد زیرا  نتیجه نهایی حقوق شهروندی ایجاد حس امنیت اجتماعی است.

طالع اضافه کرد: واضح است در جامعه ای که امنیت باتمام ابعاد آن وجود نداشته باشد، زندگی سخت و دشوار می شود، در این بین صداوسیما و رسانه های عمومی موظف به آگاهی رسانی عمومی از طریق تولید برنامه‌هایی با محتوای آموزش حقوق شهروندی هستند و آموزش وپرورش هم به عنوان متولی اصلی در امر آموزش، موظف به آموزش هنجارهای استاندارد اجتماعی به افراد جامعه از دوران طفولیت و نهادینه کردن این امر بین آنهاست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.