صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / دورخیز کمیسیون ورزشکاران برای گرفتن کرسی در IOC/ المپین‌ها دور هم جمع می‌شوند
دورخیز کمیسیون ورزشکاران برای گرفتن کرسی در IOC/ المپین‌ها دور هم جمع می‌شوند

دورخیز کمیسیون ورزشکاران برای گرفتن کرسی در IOC/ المپین‌ها دور هم جمع می‌شوند

کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در نظر دارد گزینه ای را برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC معرفی کند و سپس به دنبال رایزنی برای رسیدن به این کرسی باشد.

المپیک

آرش میراسماعیلی در گفت و گو با ایسنا درباره تلاش برای داشتن کرسی در کمیسیون ورزشکاران IOC بیان کرد: با هماهنگی کمیسیون بین‌الملل پروژه‌ای را تعریف کردیم تا در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC نماینده‌ای داشته باشیم و انءشاالله این کرسی را به دست آوریم. من در جلسه کمیسیون بین الملل که ریاست آن برعهده علی نژاد است، شرکت کردم. او فرد شناخته شده و باتجربه ای است و در آن جلسه توضیحات لازم را دادم . حتی درخواست میزبانی اجلاس کمیسیون ورزشکاران IOC را هم که داده‌ایم جزو همین پروژه است تا رایزنی‌هایی داشته باشیم. قرار است آقای رضوانی به عنوان نماینده کمیسیون بین‌الملل به طور مرتب در جلسات کمیسیون ورزشکاران حضور داشته باشد. ما در ۳-۴ رشته بیشتر در المپیک مدال‌آور نیستیم و از این رو  قرار است برای جلسه آینده کمیسیون ورزشکاران که ۱۶ بهمن است، اعضا، لیست ۱۰-۱۲ نفره از ورزشکاران براساس توانایی، آشنایی به زبان انگلیسی، چهره بودن و موارد دیگر تهیه کنند و در نهایت به یک گزینه برسیم و او را برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC که در همان دهکده المپیک ۲۰۲۰ برگزار می شود، حمایت کنیم.

 او ادامه داد: ما در دو دوره قبلی هادی ساعی را به عنوان نماینده داشتیم اما شاید به طور کافی مورد حمایت قرار نگرفت اما برای این دوره لازم است حتی فدراسیون‌ها با فدراسیون‌های جهانی خود رایزنی کنند و  با کمیته ملی المپیک کشورهای دیگر این رایزنی انجام شود تا در این دوسالی که فرصت داریم این پروژه را جلو ببریم تا در نهایت بتوانیم این کرسی را بگیریم.

میراسماعیلی از تلاش برای برگزاری اولین گردهمایی المپین‌های ایران خبر داد و گفت: در نشست کمیسیون ورزشکاران آقای صالحی امیری پیشنهاداتی داشت که مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت یکی از این پیشنهادات گردهمایی المپین‌های ایران بود که قرار است برنامه ریزی آن را انجام دهیم تا با فراهم کردن شرایط، تا پایان سال آن را برگزار کنیم.فکر می کنم جلسه گفت و شنود خوبی باشد و در این نشست نقطه نظرات دوستان را می گیریم.

او در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند جمع کردن تمام المپین‌ها کار سختی باشد، تصریح کرد: ما فعلا المپین‌های تابستانی را مد نظر داریم که ۶۲۵ نفر هستند و سعی می کنیم المپین‌های زمستانی و جوانان را هم در نظر بگیریم. چون اسامی را داریم فکر نمی کنم هماهنگ کردن با فدراسیون‌ها برای حضورشان در این گردهمایی کار سختی باشد و به نظرم جمع شدن المپین ها بعد از سالها کنار هم می تواند اتفاق خوبی باشد.

 او افزود: پیشنهاد دیگری که مطرح شد این بود که کمیسیون ورزشکاران با حضور مسئولان نشستی را با سایر ورزشکاران داشته باشد و سوال جواب انجام شود و کانال ارتباطی با ورزشکاران برقرار شود. همچنین ما قرار است دوره انتقال شغلی را ۲۷-۲۸ بهمن برگزار کنیم. از ۵۰ نفر ورزشکاران ثبت نام کرده ایم که البته ۱۰نفر رزرو و ۲۰ نفر هم از مدال آوران المپیک جوانان هستند. منتظر هستیم IOC مدرسین خود را معرفی کند تا شرایط برگزاری این دوره را فراهم کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.