صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / آب شرب مناطق زلزله زده کدورت ندارد/ خسارت‌ها جزیی بود
آب شرب مناطق زلزله زده کدورت ندارد/ خسارت‌ها جزیی بود

مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه:

آب شرب مناطق زلزله زده کدورت ندارد/ خسارت‌ها جزیی بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: زلزله عصر دیروز(یکشنبه) درشهرستان گیلانغرب خسارت جدی نداشت.

زلزله کرمانشاه

جلیل بالایی در گفت و گو باخبرنگار ایسنا، با اشاره به زلزله ۵٫۹ ریشتری عصر دیروز(۱۶ دی) در گیلانغرب، اظهارکرد: باتوجه به اینکه کانون این زلزله در منطقه ای فاقد تراکم جمعیتی بود و اسکان خانواده ها در آن منطقه محدود است، شاهد خسارت جانی و مالی جدی نبودیم.

وی باتاکید براینکه هیچ واحد مسکونی در زلزله دیشب تخریب و یا دچار خسارت عمده نشده، افزود:  تنها گزارشات محدودی مبنی بر ترک خوردگی و آسیب جزیی به تعدادی واحد مسکونی داشته ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان درخصوص آخرین آمار مصدومان زلزله دیشب نیز تصریح کرد: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جمعا ۷۵ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان های متاثر از این زلزله مراجعه کرده اند که البته هیچ مورد فوتی، اعزامی و یا بستری نیز گزارش نشده است.

وی متذکرشد: عمده مصدومان این حادثه کسانی بوده اند که به دلیل ترس از زلزله در حین فرار دچار مصدومیت شده اند.

بالایی در خصوص وضعیت آب شرب منطقه نیز گفت: از آنجایی که آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده از سراب‌ها تامین می شود و در پی وقوع زلزله به دلیل لرزش در بستر سراب ها کدورت در این منابع رخ می دهد، لذا روز گذشته بلافاصله پس از وقوع زلزله راه ورود آب سراب ها به مخازن را بستیم و مانع از گل آلود شدن آب شرب مخازن شدیم.

وی افزود: آب ذخیره شده در مخازن مناطق زلزله زده تا ۲۴ ساعت آینده که آب سراب ها از حالت کدورت خارج می شود، جوابگوی نیاز مردم منطقه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یادآورشد: هرچند که شدت زلزله دیروز بالا بود، اما شاهد قطعی برق، آب، گاز و تلفن و نیز مسدود شدن راه ها  نبودیم و در حال حاضر این خدمات در مناطق زلزله زده همانند روزهای معمول ارائه می شود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.