صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کُرد: نیروی انتظامی معلم جامعه است
کُرد: نیروی انتظامی معلم جامعه است

کُرد: نیروی انتظامی معلم جامعه است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیروی‌های انتظامی را معلمان جامعه دانست و با تاکید به ضرورت قاطعیت این نیروها در مبارزه با خاطیان گفت: برخورد با مخلان امنیت باید طوری باشد که به دیگر افراد جامعه آسیبی نرسد. گشت‌های ناجا نباید موجب ترس و هراس در جامعه شود.

علی کرد

علی کرد، نماینده مردم خاش در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی، منویات ایشان را در راستای برقراری امنیت، آرامش و آسوده‌خاطری دانست و گفت: برای تحقق سخنان مقام معظم رهبری، پاسگاه‌ها، پایگاه‌ها و هنگ‌های مرزی ناجا باید دوستدار مردم و دشمن خاطیان باشند.

 این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ناجا باید فرصتی را فراهم آورد که مردم مشکلات و شکایت خود را چه به صورت تلفنی، حضوری و الکترونیکی بگویند و ناجا نیز در اسرع وقت به آنها پاسخ دهد.

وی با تاکید بر قاطعیت ناجا در مبارزه با خاطیان تصریح کرد: برخورد با مخلان امنیت باید طوری باشد که به دیگر افراد جامعه آسیبی نرسد. ماموریت‌های نیروی انتظامی و گشت‌های آنها باید در راستای آسودگی و خوشحالی مردم باشد نه اینکه این گشت‌ها حالت هراس، وحشت و ترسی را در اجتماع بوجود بیاورد. برای برخورد با فرد خاطی باید اینقدر برنامه‌ریزی شود که جرمی که مرتکب به آن ارتکاب پیدا کرده است خشکیده شده و دوباره تکرار نگردد.

نماینده مردم خاش در مجلس نیروی انتظامی را مکانی امن برای مردم و مکانی ناامن برای خاطیان دانست و گفت: نیروی انتظامی به عنوان معلم جامعه و خیابان است. نیروی انتظامی از صبوری، مدیریت و دانش روانشناسی بهره‌مند باشد تا جایگاه و طبقات مختلف جامعه را بشناسد و برخوردشان یک برخورد اخلاقی، اسلامی، انقلابی و مطابق منویات رهبری باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که تبیین قانون و رفتار با رافت اسلامی چقدر می‌تواند در این زمینه  موثر باشد؟ اظهار کرد: اتفاق بسیار خوبیست که نیروی انتظامی در جلسات عقیدتی – سیاسی و حتی در جلسات صبحگاه‌شان به مبانی رافت اسلامی تاکید کنند. حتی می‌توان پیشنهاد کرد که این مبانی  به عنوان آیینی اخلاقی و اسلامی تحت عنوان منشور اخلاقی و رفتاری ناجا در هر مکانی نصب شود. ضمن ضرورت فعالیت بیشتر بازرسی و اطلاعات انتظامی در بازبینی فعالیت‌های ناجا، صندوق انتقادات و شکایات نیز می تواند به اقتدار و ابهت نیروی‌های انتظامی کمک کند.

کُرد با بیان اینکه بر اطلاع رسانی از «عملکرد صحیح ناجا و ارائه‌ی اخبار آن هیچ کسی پوشیده نیست» عنوان کرد: ناجا در سایت خبری خودش دائما اخبار برخورد با قاچاق فروشان و طراران را مطرح می‌کند. به نظر می‌رسد صرف انتشار این مطالب از نظر اخلاقی و روانشناختی یک بدآموزی است. این افراد را گاهی باید به طور محرمانه بگیرند. افزایش قدرت، اقتدار و برخوردها بر کسی پوشیده نیست اما از نظر من انتشار وسیع و جزئیات این مطالب در سایت خبری ناجا، یک بدآموزی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.