صفحه اصلی / اسلایدر / وام ودیعه مسکن ۳۰۰ میلیون تومان شد/جانبازان مجاز به واردات یک دستگاه خودرو
وام ودیعه مسکن ۳۰۰ میلیون تومان شد/جانبازان مجاز به واردات یک دستگاه خودرو

وام ودیعه مسکن ۳۰۰ میلیون تومان شد/جانبازان مجاز به واردات یک دستگاه خودرو

کسب و کار نیوز- نمایندگان مجلس در جلسه علنی با اکثریت آرا بانک مرکزی را مکلف به تامین تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده های دارای ۳ فرزند یا بیشتر به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان کردند. ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال آینده در بخش هزینه‌ای در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی قرار داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، بهارستان‌نشینان در این جلسه با اکثریت آرا با ردیف (۳) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کردند. در ردیف (۳) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه آمده است: تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران):

این تسهیلات برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می شوند به میزان سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال می‌باشد. همچنین بهارستان‌نشینان با اکثریت آرا با ردیف (۱۰) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه بودجه سال آینده موافقت کردند.

در ردیف (۱۰) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه آمده است: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۳/ ۴/ ۱۳۸۶ استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. ‌درخصوص سایر مشمولان ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌‌ بند (ث) این تبصره برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد.

گزارش عملکرد این بند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه‌ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود. بنابراین گزارش، مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره جزئیات لایحه بودجه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.