صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / مرکز خراسان جنوبی بازارچه صنایع دستی ندارد

مرکز خراسان جنوبی بازارچه صنایع دستی ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: برای آموزش صنایع دستی در استان، رقم 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده که بسیار رقم کمی است و با این اعتبار نمی‌توان تعداد زیادی را آموزش داد.

صنایع دستی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن رمضانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: ۸۶۰ اثر استان ثبت شده در فهرست ملی و چهار اثر ثبت فهرست جهانی شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های آب درمانی در استان ظرفیت‌های خوبی است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است، افزود: صنایع دستی می‌تواند در استان گره گشا باشد و مانع از خالی شدن مناطق مرزی و مهاجرت روستاییان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه پارچه بافی در استان سابقه تاریخی دارد، افزود: می‌توان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای روستاییان اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: سال ۹۲ فروش صنایع دستی در استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که در سال گذشته این رقم فروش به ۶ میلیارد تومان رسیده است. باید اعتبار ویژه اختصاص داده شود تا در مبادی ورودی شهرهای طبس و فردوس که پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است بازارچه صنایع دستی ایجاد شود.

رمضانی با بیان اینکه بازارچه صنایع دستی فردوس از دو سال گذشته تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: در مرکز استان بازارچه صنایع دستی وجود ندارد.

وی افزود: یکی از اهالی شهر در بازار بیرجند کاروانسرا را در اختیار میراث فرهنگی قرار داده و در حال مرمت آن هستیم و اگر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شود می‌توانیم این کاروانسرا و بازارچه در اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: ۶۰ هکتار بافت تاریخی در بیرجند داریم و بسیار از افراد در بافت‌های فرسوده از اقشار ضعیف و کم برخوردار هستند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.