صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / بهره‌برداری از ۴۰۰ تخت بیمارستانی در سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد
بهره‌برداری از ۴۰۰ تخت بیمارستانی در سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد

بهره‌برداری از ۴۰۰ تخت بیمارستانی در سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد

وزیر بهداشت به منظور افتتاح چهار پروژه مهم و بزرگ درمانی استان کهگیلویه و بویر احمد با ظرفیت ۴۰۰ تخت بیمارستانی به یاسوج رفت.

وزیر بهداشت

به گزارش ایسنا، این ۴ پروژه شامل مجتمع آموزشی و درمانی شهدای دولت آباد و بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی شهید دکتر قربانعلی جلیل یاسوج، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای شهرستان باشت، اورژانس بزرگ بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان دهدشت با ظرفیت ۷۰ تخت بیمارستانی و اولین مرکز درمان ناباوری استان کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستانی بی بی حکیمه(س) گچساران است.

برای ساخت و تجهیز این پروژه‌ها در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بنابر اعلام وبدا، مرکز آموزشی – درمانی شهدای دولت آباد؛ بیمارستان شهید دکتر قربانعلی جلیل به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۸ طبقه با ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی و ۲۹۴ تخت بیمارستانی ساخته شده است.

برای ساخت این بیمارستان که عملیات احداث آن از سال ۸۶ آغاز شده ۹۰ میلیارد تومان و برای تجهیز آن ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بر اساس این گزارش، بخش‌های این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی مراقبت‌های ویژه ICU، NICU، CCU، جنرال و جراحی، ICU جراحی NICU، ICU، PICU،   POST CCU، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، اورولوژی، اطفال، جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، داخلی، عفونی و بخش‌های فوق تخصصی هماتولوژی و آنکولوژی اطفال، اطفال، جراحی ترمیمی و توراکس، جراحی عروق، جراحی فک و صورت، روماتولوژی، ریه، گوارش بزرگسالان، هماتولوژی و آنکولوژی بزرگسالان، عفونی اطفال، ایمونولوژی و آلرژی اطفال و همچنین پست پارتوم است.

همچنین سالن آمفی تئاتر و ۱۶ کلاس آموزشی نیز از دیگر امکانات این بیمارستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.