صفحه اصلی / استان ها / قزوین / تحویل ۳۸ مرکز به استان قزوین از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون
تحویل ۳۸ مرکز به استان قزوین از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون

معاون وزیر بهداشت خبر داد

تحویل ۳۸ مرکز به استان قزوین از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این‌که در طرح تحول سلامت ‌۳۸ مرکز کامل به استان تحویل داده شده است، گفت: ۶ مرکز دیگر هم طی یکسال به پایان ‌خواهد رسید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، «علیرضا رئیسی» معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه عصر دیروز(سه‌شنبه ۴ دی‌ماه) در سالن جلسات معاونت غذا و دارو، اظهار کرد: ما به‌دنبال آن هستیم تا با حضور مستقیم و سرزده در روستاها و شهرها به بررسی مشکلات و مسائل پیرامون بهداشت و سلامت بپردازیم.

وی افزود: تا زمانی که در عمل مشاهده نکنیم نمی‌توانیم قدم‌های مؤثری را برداریم بنابراین به‌صورت سرزده در استان‌ها حضور پیدا می‌کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان این‌که هدف از حضور سرزده مچ‌گیری نیست، گفت: به دنبال آن هستیم تا به‌صورت سرزده به بررسی سرویس‌دهی روزانه، اطلاع از فعالیت در حوزه‌های مختلفی از جمله بهداشت حرفه‌ای محیط، سلامت کارگران، سلامت آب، امنیت آب در سطح روستاها، سلامت مادر و کودک و بسیاری از موارد دیگر بپردازیم.

رئیسی تصریح کرد: پس از بازدید نقاط ضعف و قوت مشخص و برنامهٔ اصلاحی ارائه می‌شود که واحدها موظف هستند طی ۳ ماه اصلاح‌کرده و پس‌ از آن مجدداً پایش صورت می‌گیرد.

وی افزود: در استان قزوین خدمات دندانپزشکی، کارشناسی تغذیه، بهداشت روان، ویزیت پزشکان عمومی و خدمات به مادران باردار که در حاشیه‌های شهر ارائه می‌شود قابل‌ تقدیر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های خوب و قابل‌توجه در استان قزوین پایین‌تر بودن شاخص مرگ‌ومیر مادران باردار و نوزادان نسبت به میانگین کشوری است.

رئیسی افزود: ۸۲ درصد مرگ‌ومیر در کشور مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است و متأسفانه عواملی چون پر فشاری خون، تصادفات و بیماری‌های قلبی و عروقی سبب مرگ‌ومیر افراد می‌شود.

وی گفت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی قزوین نسبت به سایر دانشگاه‌ها بهتر بود، البته این در حالی است که نکاتی نیز مطرح شد که باید بهبود و اصلاح شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با وجود شعارهایی که استکبار مبنی بر تحریم نکردن در حوزه دارو درمان می‌دهد باید گفت این گفته‌ها تنها شعار بوده و در عمل این‌گونه نیست، چون بیش از ۹۶ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیسی اظهار کرد: بسیاری از داروها مشابه داخلی دارد و لازم است پزشکان در این زمینه توجه کنند و بر استفاده از داروی خارجی تأکید زیاد نداشته باشند.
 
وی با اشاره به این‌که در طرح تحول سلامت ‌۳۸ مرکز به استان تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: ۶ مرکز دیگر هم طی یکسال به پایان‌ خواهد رسید.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: از آغاز طرح تحول سلامت تا پایان امسال ۵۰۰۰ پایگاه و خانه بهداشت تحویل داده می‌شود که ۴۲۰۰ پایگاه آن به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.