صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / رفع نقاط پرتصادف جاده‌های کرمانشاه ۸۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

رفع نقاط پرتصادف جاده‌های کرمانشاه ۸۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از شناسایی 66 نقطه پرتصادف در جاده‌های کرمانشاه خبر داد و گفت: برای رفع نقص این نقاط به 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

استانها/ نقاط حادثه‌خیز

به گزارش کسب و کار نیوز، فریبرز کرمی در نشست خبری که امروز (۲۸ آذر) به مناسبت روز راهداری و حمل و نقل برگزار شد، با اشاره به مسئولیت اداره کل راهداری برای نگهداری از جاده‌های استان، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۸۰۶۰ کیلومتر راه داریم که از این میزان ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۹۰۰ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه‌های فرعی درجه پایین تر و راه‌های روستایی است.

وی از هزینه بالای نگهداری راه‌ها در استان هم یاد کرد و افزود: ساخت هر کیلومتر راه سه میلیارد تومان، بهسازی آن یک میلیارد تومان و روکش آسفالت نیز ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه فقط روکش آسفالت راه‌های استان پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، عنوان کرد: این در حالیست که کل اعتبارات ما در سال حداکثر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

کرمی خاطرنشان کرد: هم اکنون با محدودیت‌های مالی قابل توجهی مواجهیم و از این رو مجبوریم اعتباراتی که داریم  را  اولویت بندی کنیم و راه‌های اصلی و شریانی را در اولویت قرار دهیم.

وی از بدهی ۸۴ میلیارد تومانی راهداری به پیمانکاران هم خبر داد و یادآوری کرد: این بدهی باعث شده ۵۳ پروژه عمرانی ما راکد شود و هم اکنون فقط چهار پروژه فعال داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: هشت میلیارد تومان بدهی به بازار نیز بابت خرید تجهیزات و یا تعمیر ماشین‌آلات داشتیم که تسویه شد.

کرمی با بیان اینکه تمام اقدامات و زحمات این اداره کل با وجود کمبود اعتبارات و در شرایط سخت و عمدتا توسط راهدارها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی از راهدارخانه‌های ما حتی گاز هم ندارند و راهداران در سرما برای مردم کار می‌کنند.

وی مسئولیت اصلی اقداماتی که برای نگهداری و پاکسازی جاده‌ها خصوصا در فصل سرما انجام می‌شود را بر دوش راهداری و راهداران دانست و ادامه داد: متاسفانه برخی بخش‌های دیگر وقتی کار تمام شد با جاده‌های پاکسازی و باز شده عکس می‌اندازند و  مشارکت دیگری ندارند.

شناسایی ۱۰۲ نقطه پرحادثه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه از شناسایی ۱۰۲ نقطه پرحادثه در راه‌های استان هم خبر داد که از این تعداد ۶۶ مورد پرتصادف است.

وی کل اعتباری که برای رفع حادثه‌خیزی این ۶۶ نقطه مورد نیاز است را ۸۰ میلیارد تومان برآورد کرد که با این روند تخصیص اعتبار، رفع حادثه‌خیزی این نقاط چندین سال طول خواهد کشید.

کرمی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ نقطه از این طرح آشکارسازی و رفع نقص شد، تاکید کرد: برای سال جاری نیز ۱۰ نقطه دیگر را آغاز کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه یکی از مواردی که به حادثه‌خیزی جاده‌ها دامن می‌زند را ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه جاده دانست و عنوان کرد: برخورد با این ساخت و سازها دشوار و دست ما بسته است و نیازمند همکاری بخش‌های مختلف و مجوزهای قانونی بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از این حادثه‌خیزی نیز مربوط به تردد ماشین آلات کشاورزی در راه‌ها و آن هم با سرعت پایین است، افزود: پیگیریم برای برخی نقاط که کارهای کشاورزی زیاد است، باندهای کندرو و یا زیرگذر برای تردد خودروهای کشاورزی احداث کنیم.

کرمی وجود دسترسی‌های متعدد به حاشیه راه‌ها را نیز از دیگر دلایل بالا بودن حوادث اعلام کرد و افزود: بنا داریم این دسترسی‌ها را محدود کنیم و فقط یک دسترسی برای مجتمع‌های خدمات رفاهی بگذاریم که افراد بتوانند در قالب این مجتمع‌ها تمام خدماتی که نیاز دارند را دریافت کنند.

به گفته این مسئول، هم اکنون ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی در استان فعال است، ۱۲ مورد در دست ساخت و ۲۲ مورد در مراحل اخذ مجوزهای لازم است.

 ناوگان حمل و نقل باری کرمانشاه ۱۴۰ هزار حلقه لاستیک نیاز دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل استان نیز گفت: ۱۷ هزار ناوگان سنگین باری در استان داریم که از این تعداد ۱۴ هزار مورد اکنون فعال است.

به گفته کرمی، هر یک از ناوگان هر ۹ ماه یکبار نیازمند تعویض ۱۰ حلقه لاستیک هستند که در مجموع ۱۴۰ هزار حلقه لاستیک برای ناوگان باری استان مورد نیاز است.

وی میزان لاستیکی که تا کنون توزیع شده را ۳۰ هزار حلقه اعلام کرد که جوابگوی نیاز رانندگان نیست و ادامه داد: لاستیک باید توسط صنعت، معدن و تجارت تامین و به ما تحویل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه کاهش مواد اولیه برای تولید لاستیک و گرانی ارز که مانع واردات است را از دلایل کمبود لاستیک اعلام کرد و افزود: این شرایط باعث شده لاستیک مورد نیاز رانندگان چند برابر گرانتر شود و کار کردن با این لاستیک های گران صرفه اقتصادی برای آنها نداشته باشد.

کرمی تنها راه حل این مشکل را تامین مواد اولیه برای تولید لاستیک مورد نیاز در داخل کشور دانست.

کرمی اشاره‌ای هم به ساماندهی پایانه‌های حمل و نقل مسافر خصوصا ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه داشت و افزود: اکنون با حذف دلالان آرامش به این ترمینال برگشته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.