صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بازگشت نمایندگان اصفهان به مجلس/ادامه ماجرای نماینده سراوان/واکنش کریمی قدوسی به اعتراض‍‌‎ها
بازگشت نمایندگان اصفهان به مجلس/ادامه ماجرای نماینده سراوان/واکنش کریمی قدوسی به اعتراض‍‌‎ها

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۸ آذر ماه؛

بازگشت نمایندگان اصفهان به مجلس/ادامه ماجرای نماینده سراوان/واکنش کریمی قدوسی به اعتراض‍‌‎ها

تاکید بر ضرورت حفظ حرمت مجلس و نمایندگان، حضور نمایندگان اصفهان در جلسه علنی امروز، ماموریت به حراست مجلس برای مشخص شدن منشاء انتشار فیلم جلسه غیرعلنی، تاکید بر حل مشکل آب استان‌ها در چارچوب عدالت، واکنش نمایندگان به قطعنامه ضد حقوق بشری مجمع عمومی سازمان ملل و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (چهار شنبه) ۲۸ آذر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

صحن مجلس

به گزارش کسب و کار نیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی، انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان ناظر در هیات امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و … به عنوان دستورکار نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ۱۹ تن از نمایندگان اصفهان که از دو هفته‌ پیش به دلیل دیده نشدن مشکل آب شرب اصفهان در ردیف‌های بودجه استعفای خود را اعلام کرده بودند و از روز یکشنبه‌ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی غیبت داشتند، شرکت کردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراض نمایندگان خوزستان از دولت خواست برای حل مشکل آب استان‌ها در چارچوب عدالت تصمیم گیری کند. مسعود پزشکیان همچنین در آغاز جلسه علنی در پاسخ به  احمد امیرآبادی که اعلام کرد نمایندگان اصفهان به جز علی بختیار نماینده مردم گلپایگان در جلسه امروز نیز حضور ندارند. گفت: نمایندگان اصفهان امروز صبح جلسه‌ای داشتند و اکنون در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و در  جلسه علنی حاضر خواهند شد.

ناطقین امروز مجلس

رضایی: مجلس و دولت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند

افضلی خواستار رسیدگی به وضع شهرستان‌های خراسان جنوبی شد

بابایی صالح: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

نطق دلخوش درمورد ضرورت حفظ حرمت مجلس و نمایندگان

***

نماینده دامغان از دستور هیئت ریسه مجلس به حراست مجلس برای پیگیری منشاء انتشار فیلم جلسه غیرعلنی دیروز خبر داد و گفت که قرار است مشخص شود که این فرد چه کسی بوده و چرا این فیلم را منشتر کرده است.

در همین رابطه کاظم جلالی بر ضرورت نگاه جامع به حواشی اخیر درباره فیلم مربوط به مجادله نماینده سراوان با یک مامور حراست گمرک تاکید کرد.

همچنین نمایندگان با ۱۱۴ رای موافق ۳۶ مخالف و ۵ ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در آن مجازات‌هایی را برای افرادی که اهانتی نسبت به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام ایرانی داشته باشند پیش‌بینی کرده است.

سخنگوی فراکسیون امید از حضور وزیر اقتصاد در جلسه هیات رییسه این کمیسیون خبر داد و گفت که در این جلسه وزیر اقتصاد برنامه‌هایش را برای رفع مشکلات معیشتی مردم و کنترل تورم بازار ارز تشریح کرد.

امروز همچنین طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی که با ۴۴ امضا تقدیم هیات رئیسه شده بود، اعلام وصول شد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

محجوب: مجلس ترتیب آزادی کارگران بازداشت شده گروه ملی فولاد را فراهم کند

پزشکیان در پاسخ به نماینده زاهدان: کمیسیون آموزش هیاتی را برای بررسی حادثه آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در زاهدان اعزام کند

انتقاد نماینده محلات از عدم استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس

عثمانی: ۴ دانش آموز در آتش سوزی زاهدان سوختند و ما برای توهین به نماینده جلسه غیرعلنی می‌گذاریم

مطهری در پاسخ نعمتی: صداوسیما رویکرد خوبی نسبت به مجلس ندارد

واکنش کریمی‌قدوسی به واکنش‌ها نسبت به توئیتش

کوهکن: نمایندگان اصفهان استعفایشان را پس نگرفتند

تجری : بازگشایی مرز خسروی مورد توجه قرار گیرد

مافی: شورای هلال احمر به تخلفات رسیدگی می‌کند

آزادی‌خواه: سند تحول بنیادین و نظام رتبه بندی یکی از مسیرهای نجات دهنده کشور است

تذکر کواکبیان درباره عدم نظارت بر قیمت آجیل شب یلدای مردم

تذکر شاعری در مورد سد گله‌ورد

***

نمایندگان در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه‌های فروشگاهی، ماده “۱۲” این لایحه را بررسی کرده و با ۱۴۳ رای موافق، ۳ رای مخالف و ۳ رای ممتنع  را به تصویب رساندند که بر اساس آن مقرر شد مودیان مالیاتی باید تعطیلی واحد کسب و کار را به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهند.

همچنین نمایندگان در مصوبه‌ای مشوقی را برای فروشندگانی که فروش‌های خود را با استفاده از پایانه فروشگاهی انجام می‌دهند در نظر گرفتند.

اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد نیز با ۱۲۱ رای به عنوان عضو ناظر در هیات امنای موسسه آموزش و تحقیقات صنایع دفاعی انتخاب شد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای، قطعنامه ضد حقوق بشری مجمع عمومی سازمان ملل را که در آن مطرح شده بود در ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود محکوم کرد.

در پایان جلسه علنی امروز علیرضا رحیمی طرح اصلاح تبصره ماده “۶۱” قانون مدیریت خدمات کشوری و طرح بکارگیری نیرو در پست‌های بلاتصدی ادارات در استان‌های مرزی را از جمله موارد وصول شده به هیات رییسه مجلس اعلام کرد.

این گزارش در حال تکمیل است …

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.