صفحه اصلی / استان ها / قزوین / برخی از مدیران اجرایی پژوهش‌گریزند

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین مطرح کرد:

برخی از مدیران اجرایی پژوهش‌گریزند

معاون اقتصادی استاندار قزوین با انتقاد از کوتاهی‌ها صورت گرفته در حوزه پژوهش گفت: متأسفانه برخی از مدیران اجرایی ما پژوهش گریز بوده و اعتقاد راسخی به اهمیت جایگاه آن ندارند این در حالی است که پژوهش و تحقیق در هر حوزه‌ای وارد شود موجب تحول در آن حوزه خواهد شد.

پژوهش

به گزارش کسب و کار نیوز، آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان قزوین با تجلیل از پژوهشگران و محققان برتر استان قزوین در سالن علامه دهخدای دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در این مراسم اظهار کرد: پژوه کلید هر شناختی است که باید در همه ابعاد زندگی ما جاری باشد تا به‌واسطه آن شاهد توفیقات بیشتر در جامعه باشیم.

وی افزود: پرداختن به پژوهش و توجه به آن موجب می‌شود از نظریه صرف خارج شده و به کار اجرایی و کاربردی که برای جامعه قابل‌لمس باشد برسیم.

حبیبی تصریح کرد: حرکت در مسیر پژوهش موجب خواهد شد ریسک‌پذیری کاهش یافته و با اعتماد و اطمینان بیشتر امور مختلف به سمت جلو حرکت کنند.

سرپرست معاونت سیاسی – امنیتی استانداری قزوین با انتقاد از کوتاهی‌ها صورت گرفته در حوزه پژوهش عنوان کرد: متأسفانه برخی از مدیران اجرایی ما پژوهش گریز بوده و اعتقاد راسخی به اهمیت جایگاه آن ندارند این در حالی است که پژوهش و تحقیق در هر حوزه‌ای وارد شود موجب تحول در آن حوزه خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه نیز مقاله محور بودن کفایت نمی‌کند و باید به سمت پژوهش حرکت کرده و اقدامات بیشتری در این راستا انجام دهند.

این مسئول با تأکید بر اینکه پژوهش امروز مظلوم واقع‌شده است، گفت: باوجود اقدامات خوبی که مراکز تحقیقاتی و پژوهشی همچون مراکز دانشگاهی، جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و امثال آن انجام داده‌اند اما این تلاش‌ها کفایت لازم را نمی‌کند و باید تلاش شود پژوهش از مظلومیت خارج شود.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: باید طرحی نو در حوزه پژوهش دراندازیم تا مسیر توسعه با تکیه‌بر آن هموارتر و سریع‌تر به‌پیش رود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در پایان این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، استاندار قزوین، روسای دانشگاه‌ها و رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین از نخستین سند آمایش علم و فناوری کشور رونمایی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.