صفحه اصلی / استان ها / قزوین / دریافت ۱۱۵ ایده نو در نخستین رویداد ایده‌پردازی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دریافت ۱۱۵ ایده نو در نخستین رویداد ایده‌پردازی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

در اولین رویداد ایده‌پردازی سلامت، تعداد 115 ایده برتر دریافت شد که از این تعداد 49 ایده در حوزه تجهیزات پزشکی، هشت ایده در حوزه دارو، 15 ایده در حوزه فن‌آوری اطلاعات و 43 ایده در حوزه بهداشت و تغذیه بودند.

جشنواره ایده های برتر

به گزارش کسب و کار نیوز، هم‌زمان با هفته نکوداشت پژوهش، اولین رویداد ایده‌پردازی سلامت با حضور دانشجویان ایده پرداز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین، امروز در سالن اجتماعات شهید بابایی دانشگاه برگزار شد.

منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این مراسم گفت: مدل‌سازی‌هایی مانند ماشین پرنده، یا کوچک‌سازی انسان برای ورود به داخل رگ‌های بدن، درگذشته جنبه تخیّل محض داشت، اما با اتکا به قدرت خدادادی در انسان، بعضی‌ها مانند دیدن داخل بدن توسط دوربین تحقق پیدا کرد.

وی به دانشجویان توصیه کرد: از ایده پردازی نترسید، هرچند احساس کنید که خیال‌پردازانه است، آن را ارائه دهید و هر چه را که فکر می‌کنید ایده است، برای تبدیل‌شدن به محصول بیان کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بهترین ایده در جوانان را مسلح بودن آنان به علم دانست و افزود: این برنامه، شروع ایده پردازی است و دانشجویانی در این میدان موفق خواهند بود که هم نترسند و هم ایده پردازی بیشتری داشته باشند.

مهرام در پایان سخنان خود، چند پیشنهاد برای حوزه معاونت پژوهشی داشت و گفت: این ایده‌ها در بانک اطلاعاتی ایده‌ها جمع‌آوری شود و به نام صاحب ایده و همکاران ثبت شود و تبدیل به کتاب شود، مالکیت معنوی باید جدی گرفته شود و ایده‌ها به مراکز دانش‌بنیان ارائه شود تا به محصول و سپس، به ثروت تبدیل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تولید مواد ضدعفونی‌کننده

تولید مواد ضدعفونی‌کننده در آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور قزوین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.