صفحه اصلی / استان ها / لرستان / بودجه پژوهشی استان، ۷۰۰ میلیون تومان است
بودجه پژوهشی استان، ۷۰۰ میلیون تومان است

استاندار لرستان:

بودجه پژوهشی استان، ۷۰۰ میلیون تومان است

استاندار لرستان گفت: در تبدیل پژوهش به تجارت و کالا عقب‌ماندگی داریم و اینکه درصد بالایی از پژوهش‌ها تبدیل به کار و فعالیت شود فاصله زیاد است.

استاندار لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر سید موسی خادمی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان اظهار کرد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشی استان به نمایش گذاشته و کارهای خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این طرح‌های پژوهشی از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند که قابلیت تبدیل به تجاری‌سازی را داشته و برای کاربردی شدن جای کار دارند.

استاندار گفت: حجمی از پژوهش‌ها که در دانشگاه‌ها تولید شده به کار عملی تبدیل نمی‌شوند و نیاز است در این راستا ارتباط دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی بیشتر شود. همچنین صنعتگران از دستاوردهای پژوهشی در راستای حل مشکلات خود بهره ببرند.

خادمی اضافه کرد: بودجه پژوهشی اندک است و قبلا هر دستگاهی یک درصد بودجه خود را به پژوهش تخصیص می‌داد که این رقم بین ۳ تا ۴ میلیون تومان بود و با آن نمی توانستیم پژوهشی را انجام دهیم. براین اساس کل اعتبارات را جمع و در قالب بودجه پژوهشی که ۷۰۰ میلیون تومان است لحاظ کردیم تا به چند طرح پژوهشی مهم اختصاص داده شود و خروجی خوب داشته باشد.

وی گفت: در بحث تجاری‌ شدن با مشکلاتی مواجه هستیم و آن این است که پژوهش در دانشگاه‌ها باید تبدیل به تجارت کالا شود که در این راستا عقب‌ماندگی داریم و اینکه درصد بالایی از این پژوهش‌ها تبدیل به کار و فعالیت شود فاصله وجود دارد.

استاندارگفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و… در راستای تجاری‌سازی پژوهش‌های علمی می‌توانند نقش‌آفرین بوده و مثمرثمر باشند.          

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.