افشین باباحسینی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صنایع دستی ایران ذاتاً برند هستند و مردم سراسر دنیا صنایع دستی ایران را میشناسند.
وی با بیان اینکه متاسفانه ما به عنوان برندهای شرکتی کاری انجام ندادهایم، افزود: برند وقتی ایجاد میشود یکی از مهمترین اقدامات بعدی، معرفی آن است که مشتری متوجه تمایز آن با دیگر برندها شود.
باباحسینی با اشاره به اینکه در این مورد خلا داریم، ادامه داد: مشکل دیگر در حوزه صنایع دستی به این موضوع برمیگردد که سالهاست تولید محصولات ما به یک شکل بوده و تغییری در آنها اتفاق نیفتاده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: ما صنایع دستیمان را با فرهنگ مردم به روز نکرده و تصور کردیم اگر سالهای سال نقشه گلیم به این شکل بوده بنابراین باید همان گلیم را تولید کرده و به جلو حرکت کنیم، اما واقعیت اینست که سلیقه مردم تغییر کرده است.
وی بیان کرد: دراین صنعت همه فکر میکنند که باید تولید کنند و کسی به فکر فروش خوب نیست.
باباحسینی تصریح کرد: متاسفانه ضعف بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی مشهود بوده و این خلا مختص لرستان نیست و در کل کشور دیده میشود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: هر برندی برای ساخته شدن به وقت نیاز دارد حداقل زمان برای ایجاد یک برند در سطح ملی دو تا سه سال بوده و جهت برند کردن صنایع دستی استان به زمان بیشتری هم نیاز است.
وی در رابطه با قابلیت برند شدن صنایع دستی لرستان گفت: برای این موضوع محصولاتی که کاندیدای برند شدن می شوند باید دلخواه مشتری بوده و بررسی کنیم محصولی که به عنوان برند معرفی می کنیم آیا قابلیت ارائه را دارد یا خیر؟ این قابلیت ارائه یعنی محدودیت در تولید آن نداشته باشیم.
انتهای پیام