چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / ایلام / اجرای فاز دوم چهار خطه کردن محور «دهلران – اندیمشک»
اجرای فاز دوم چهار خطه کردن محور «دهلران – اندیمشک»

اجرای فاز دوم چهار خطه کردن محور «دهلران – اندیمشک»

فرماندار دهلران گفت: طرح سامانه‌ی گرمسیری هم‌اکنون 4800 هکتار از اراضی شهرستان تحت‌پوشش دارد که پیگیری افزایش سهم آب اراضی شهرستان از این سامانه به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.

بزرگراه

«سید حسینعلی موسوی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ۱۷ مصوبه سفر استاندار با اعتباری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال، اظهار کرد: مهم‌ترین و شاخص‌ترین مصوبات این سفر در حوزه‌های راه، منابع آب، سامانه گرمسیری، آب روستایی، منابع طبیعی، نوسازی مدارس، گازرسانی و زیرساخت‌های چیلات است.

وی به حوزه راه به جاده چم سرخ با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: ۱۰کیلومتر از این مسیر به مناقصه رفته و جاده امامزاده سید اکبر به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در حال اجرا و به مرحله آسفالت رسیده است.

فرماندار دهلران تکمیل چهار خطه کردن محور «دهلران – اندیمشک» به طول ۱۲ کیلومتر و اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۸۵درصد را از دیگر مصوبات این سفر دانست و گفت: فاز دوم این پروژه به طول ۱۸کیلومتر و اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست و پیمانکار مشغول فعالیت است.

موسوی با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر دهلران گفت: از مجموع ۱۴ تعاونی مسکن مهر و ۱۹۷۵ واحد، پنج تعاونی با تعداد ۷۲۴ واحد در قالب سه جانبه تحت‌نظر و اختیار اداره راه وشهرسازی است و بر اساس شیوه‌نامه‌های موجود مکاتبات خاتمه تعاونی‌ها به مرکز انجام شده واز طرف دادگستری تعین قیمت شده‌اند که این برآورد قیمت باید به تایید سازمان ملی زمین و مسکن برسد و تعداد ۳۶ واحد در قالب ۳ بلوک متقاضیان با سهم آورده خود به‌صورت علی‌الحساب تکمیل کرده‌اند پس از تعیین قیمت مراحل واگذاری صورت خواهد گرفت.

وی ساماندهی چشمه‌های آبگرم را از دیگر مصوبات سفر استاندار به دهلران دانست و تصریح کرد: مطالعه مرحله اول و دوم طرح مذکور به اتمام رسیده و اسناد مناقصه طرح نیز تهیه شده و فراخوان شناسائی سرمایه‌گذار انجام، اما مورد استقبال واقع نشده و موضوع برای تأمین اعتبار مورد نیاز به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است که پیشنهاد می‌شود به‌علت عدم استقبال سرمایه‌گذار پروژه فوق از طریق روش ترک تشریفات به پیمانکاران مجرب واگذار شود.

موسوی در خصوص سامانه گرمسیری دهلران نیز گفت: این طرح هم‌اکنون ۴۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش دارد که پیگیری افزایش سهم آب اراضی شهرستان از این سامانه به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.

فرماندار دهلران به مصوبات در حوزه آب و فاضلاب روستایی به آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: خط انتقال آب شرب روستاهای بیشه دراز وکاور به طول ۱۷ کیلو متر در حال تکمیل است و تجهیزات مخزن و چاه نیز در حال انجام و اجرا هستند که برای این پروژه که از مصوبات سفر است اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی در خصوص آبرسانی به روستاهای بخش موسیان نیز گفت: آبرسانی به روستاهای «عین غانم» و «صمانه» که شامل احداث یک مخزن ۱۰۰متر مکعبی و احداث دو چاهک و ایستگاه پمپاژ، در مرحله بازگشائی مناقصه است.

موسوی تأمین آب شرب بازارچه مرزی چیلات با خط انتقال ۱۴ کیلومتر را یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار دانست و گفت: حفاری چاه و احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مخزن ۲۰۰ مترمکعبی با ۹۰ در صد پیشرفت فیزیکی و مخزن ۱۰۰۰مترمکعبی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی با هزینه اعتباری بالغ بر ۷۵۰۰ میلیون ریال در حال اجراست.

فرماندار دهلران در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به پروژه احیا، باسازی و ساماندهی آبشار تختان اشاره کرد و افزود: پروژه فوق با اعتبار ۵ میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شد که در پایان مناقصه با عدم استقبال پیمانکار مواجه شده است و در آینده نزدیک مجدد نیز به پیمان گذاشته می‌شود.

موسوی در حوزه عمران شهری به احداث سایبان پیاده‌رو خیابان امام خمینی(ره) شهر دهلران اشاره کرد و گفت: مراحل طراحی سایبان توسط مشاور انجام و جهت تایید نهایی به شورای سیما و منظر و دفتر فنی استانداری با اعتبار ۷ میلیارد ریال ارجاع داده شد.

وی گفت: پروژه نوسازی مدرسه ۳ کلاسه عین خوش با توجه به تأمین اعتبار پروژه از محل اوراق بند(ز) تبصره ۵ در فعالیت است و عملیات اجرایی آن با اعتبار ۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

موسوی در خصوص گازرسانی به شهرستان گفت: گازرسانی به شهرستان با پیشرفت ۸۵ درصد در اجرای شبکه و علمک و خطوط تغذیه در حال اجراست.

فرماندار دهلران به اجرای ۶۱۰ هزار متر شبکه و خطوط میان روستایی در بخش زرین‌آباد اشاره کرد و گفت: اجرای ۱۹۶هزار متر شبکه پلی‌اتیلن در شهر میمه و آماده بودن پکیج اجرای شبکه و علمک برای روستاهای زرین‌آباد و میمه هم‌چنین طول خط تغذیه فلزی زرین‌آباد و میمه ۸۲هزار متر است که اکنون ۳ پیمانکار در آن فعال هستند که ۲۳ هزار متر آن اجرا و ادامه مسیر نیز به مناقصه رفته است ضمن این‌که خط تغذیه زرین‌آباد و میمه دارای ۶ فاز اجرایی است که برای آن ۱۳۳میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: ارتقا فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه، ارتقا دهستان دشت عباس به بخش هم‌چنین نصب سیگنال تلویزیونی دهلران از دیگر مصوبات این سفر بودند که در حال پیگیری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.