صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / واگذاری اختیارات اجرای طرح توسعه سواحل مکران به هرمزگان و سیستان و بلوچستان
واگذاری اختیارات اجرای طرح توسعه سواحل مکران به هرمزگان و سیستان و بلوچستان

استاندار هرمزگان خواستار شد:

واگذاری اختیارات اجرای طرح توسعه سواحل مکران به هرمزگان و سیستان و بلوچستان

‌استاندار هرمزگان گفت: برای پیشبرد امر مهم و ارزشمند توسعه سواحل مکران باید سازمانی چابک برای سیاستگذاری و نظارت در سطح ملی تشکیل شود و وظایف این سازمان در سطح اجرایی به استانداران هرمزگان و سیستان و بلوچستان تفویض شود.

سواحل مکران

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌فریدون همتی در نشست تخصصی چشم انداز توسعه سواحل مکران که در محل مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد، عنوان کرد: در ابتدا باید تحلیل کنیم که هدف از توسعه سواحل مکران چیست و آنگاه مدل توسعه را بر مبنای این جهت گیری طراحی کنیم.

وی ادامه داد: هدف از این توسعه فعال سازی و بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیر منطقه مکران در حوزه های گوناگون و از سوی دیگر عمران، آبادانی و رفع محرومیت و ارتقای شاخص های رفاهی خود این منطقه است.

استاندار هرمزگان افزود: برای تحقق این اهداف در فرآیند توسعه سواحل مکران به منظور پرهیز از تداخل و به هم ریختگی وظایف سازمان ها با یکدیگر و جلوگیری از تعارضات سازمانی و موازی کاری ها، یک سازمان پشتیبان، چابک و کوچک اما موثر، طراح و پیگیر برای راهبری امور در مرکز تشکیل شود و وظایف اجرایی به مدیریت استان ها واگذار شود و ضمن پرهیز از گسترش تشکیلات و هزینه تراشی های بی مورد با استفاده از ظرفیت اجرایی استان ها که در تمام نقاط و سطوح دارای تشکیلات می باشند، به تمشیت و پیشبرد امور پرداخته شود.

همتی تصریح کرد: مشکل ما در استان ها برای تحقق اهداف پیش بینی شده کمبود “اختیارات” است نه کمبود سازمان و تشکیلات جدید، و اگر اختیارات لازم به استانداری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان واگذار شود، فقط با پشت سرگذاشتن ده سال می توان به سطحی از توسعه و اهداف دست یافت که دیگر کشورها با صرف زمان و منابع بیشتری به آن دست یافته اند.

وی خاطرنشان کرد: پیشبرد امور با این مدل پیشنهادی سبب خواهد شد، هزینه مالی اضافه و غیرضروری بر دولت تحمیل نشود و نقش سازمان های موجود استانی و محلی در این مدل برجسته خواهد بود و خود به خود از تقابل های جدید جلوگیری خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز در این نشست، بیان داشت: ما برای تحقق ایده مکران توسعه یافته نیازمند ‌ابزار هستیم، اما این ابزار لزوما تشکیلات و سازمان جدید نیست و بیش از همه نیازمند طرح و برنامه مدون و پیشرفته هستیم.

رضا مدرس با اشاره به زحمات صورت گرفته به ویژه مطالعه طرح ویژه مکران توسط وزارت راه و شهرسازی، اضافه کرد: با انجام مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بستر برای آغاز جدی پروسه توسعه سواحل مکران آماده است و خواهان بهره گیری از ظرفیت های سازمانی موجود برای نقش آفرینی در این روند تحول ساز هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.