صفحه اصلی / استان ها / همدان / درآمد میلیاردی نهاوندی‌ها از چغندر
درآمد میلیاردی نهاوندی‌ها از چغندر

درآمد میلیاردی نهاوندی‌ها از چغندر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کارخانه قند نهاوند، از درآمد بیش از 70 میلیارد تومان چغندرقندکاران در این شهرستان خبر داد.

کشت چغندرقند

حسین خردمند در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه چغندرقند از مهمترین محصولات کشاورزی نهاوند به حساب می‌آید، عنوان کرد: تولید سالانه چغندرقند در نهاوند ۲۵۰ هزار تن است که این میزان، ۵۰ درصد تولید استان همدان را شامل می‌شود به طوریکه کشاورزان نهاوندی سالانه ۳ تا ۴ هزار هکتار از اراضی مستعد را به کشت چغندرقند اختصاص می‌دهند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه این محصول پررونق بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای شهرستان درآمد دارد، افزود: کارخانه قند تحت عنوان شرکت تعاونی قند به سمبل مهرگان نامگذاری شده است.

خردمند با اشاره به سرمایه اختصاص یافته به این کارخانه بیان کرد: این کارخانه با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه و با ظرفیت تولید ۷۲ هزار تن شکر تصفیه شده احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه در این شهرستان ۳۵ تن تفاله خشک و ۲۰ هزار تن ملاس از چغندرقند استحصالی تولید می‌شود، افزود: این کارخانه برای تعدادی فضای مناسب شغلی فراهم آورده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند اظهار کرد: این کارخانه در آغاز فعالیت خود برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی داشته که این مهم یکی از اهداف دولت خدمتگزار است.

خردمند در پایان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی کارخانه قند نهاوند در آذرماه توسط وزیر جهادکشاورزی و کلیه مسئولان استان  همدان آغاز شد و موجبات خوشحالی کشاورزان را فراهم آورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.