صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات پوشاک ۲۸ درصد رشد کرد
صادرات پوشاک ۲۸ درصد رشد کرد

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صادرات پوشاک ۲۸ درصد رشد کرد

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: صادرات پوشاک در هفت‌ماهه امسال به 715 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد دارد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک، در حاشیه دومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پوشاک، دلایل افزایش صادرات پوشاک را افزایش نرخ ارز و افزایش میزان تولید ذکر کرد و گفت: صادرات پوشاک از آغاز امسال تا پایان مهرماه به ۷۱۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت‌زمان مشابه پارسال، ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، گلنار نصراللهی با تأکید بر اینکه تأمین مواد اولیه صنعت نساجی در همه رشته‌ها در اولویت وزارت صنعت معدن و تجارت قرار دارد، گفت: شرایط کنونی اقتصاد کشور به سود تولید و تولیدکنندگان است، به شرطی که مواد اولیه مورد نیاز آنها به‌طور کامل تأمین شود.

مشاور وزیر صنعت در امور نساجی و پوشاک، اضافه کرد: واردات مواد اولیه اصلی مانند الیاف‌ها نسبت به پارسال رشد داشته و این نشان‌دهنده گسترش فعالیت واحدهای تولیدی است.

نصراللهی در ارتباط با سند راهبردی پوشاک که در زمان «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر پیشین صنعت تدوین شده بود نیز گفت: این سند اکنون به معاونت طرح و برنامه وزارتخانه سپرده شده و امید است با کمک انجمن‌ها و تشکل‌ها بتوانیم بندهای مختلف آن را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه این سند به‌هیچ‌عنوان روی زمین نمانده است، گفت: برخی از بندهای آن همچون مبارزه با قاچاق، برندها و برندسازی به‌تدریج در حال اجرایی شدن است.

نصراللهی ادامه داد: کارهای زیربنایی مربوط به شهرک صنعتی پوشاک با نظارت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حال پیگیری است و جزو اولویت‌های برنامه وزیر صنعت قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.