صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / داعش همچنان در عراق حضور دارد و از تنش سیاسی سوءاستفاده می‌کند
داعش همچنان در عراق حضور دارد و از تنش سیاسی سوءاستفاده می‌کند

براساس گزارش آمریکایی

داعش همچنان در عراق حضور دارد و از تنش سیاسی سوءاستفاده می‌کند

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن اعلام کرد که داعش همچنان در عراق حضور دارد و از تنش‌های سیاسی در این کشور به سود خود استفاده می‌کند.

داعش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن در گزارشی اعلام کرد: داعش هنوز به طور کامل از عراق عقب‌نشینی نکرده و با انجام حملاتی در برخی از مناطق این کشور فعالیت خود را افزایش داده است.

طبق این گزارش، داعش ۹۹ درصد از اراضی تحت کنترل خود در عراق را از دست داده اما با این وجود عناصر این گروه تروریستی ماهانه حدود ۷۵ حمله در مناطق مختلف این کشور انجام می‌دهد.

در این گزارش آمده است: داعش برخی از تاکتیک‌های خود را تغییر داده و اخیرا علاوه بر آدم ربایی برای مبادله گروگان‌ها و و استفاده از آنها برای ترور بر اهداف دولتی تمرکز کرده است.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی تاکید کرد: حملات انجام شده از سوی داعش در کرکوک در شمال عراق طی سال جاری میلادی افزایش یافته است و تعداد کشته شدگان این حملات خونین در سال ۲۰۱۶، ۶۲۱۷ کشته و در سال ۲۰۱۷، ۵۳۳۹ تن بوده است و در سال جاری میلادی نیز تا اوایل اکتبر ۱۶۵۶ تن در اثر این حملات کشته شدند.

در این گزارش تعداد عناصر مسلح داعش در سوریه و عراق ۲۰ الی ۳۰ هزار مسلح تخمین زده شده که ۱۰ تا ۱۵ هزار از این عناصر در عراق حضور دارند.

همچنین در این گزارش تاکید شده که داعش با استفاده از حالت آشفتگی، فساد گسترده در عراق و تنش میان بغداد و اقلیم کردستان به سود خود، سازماندهی نیروهایش را آغاز کرده است.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در پایان گزارش خود آورده است: دولت عراق به رفع عوامل موثر در آشفتگی این کشور از جمله فساد گسترده، بازسازی و رکود اقتصادی توجهی نکرده است.

این گزارش در حالی است که عراق طی ماه نوامبر شاهد کمترین تعداد تلفات غیرنظامی در اثر حملات تروریستی طی شش سال گذشته بوده است. براساس گزارش سازمان ملل، در ماه نوامبر ۴۱ تن کشته و ۷۳ تن زخمی شدند. این آمار شامل غیرنظامیان عادی بین زخمی و کشته‌ها می‌شود. بیشترین آمار کشته‌ها در بغداد ثبت شده که ۲۳ کشته بوده بعد در استان نینوا با هشت کشته و در الانبار نیز چهار تن کشته‌ شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.